.:.
Oud 16-11-2017, 22:40   #1
Shirp
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2017
Brevet: GEen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Thumbs up KLS-selectietraining

Hallo, ik moet me aanmelden voor de KLM Flight academy. Dus ook de selectie. Ik weet dat deze zeer moeilijk is, en ik wil me daar dus zo goed mogelijk op voorbereiden. Nu zag ik op het internet de KLS-selectietraining. Mijn vraag is dus heeft iemand enige ervaring met deze training?

Alvast bedankt!
Shirp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-11-2017, 17:31   #2
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Citaat:
Origineel gepost door Shirp Bekijk Bericht
Hallo, ik moet me aanmelden voor de KLM Flight academy. Dus ook de selectie. Ik weet dat deze zeer moeilijk is, en ik wil me daar dus zo goed mogelijk op voorbereiden. Nu zag ik op het internet de KLS-selectietraining. Mijn vraag is dus heeft iemand enige ervaring met deze training?

Alvast bedankt!
Hoezo 'moet'???
oboema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-11-2017, 11:01   #3
esmsr
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2017
Brevet: nog geen
Typeratings: nog geen
Uren: nog 0
Ik heb (nog) geen ervaring met deze club (wel telefonisch contact gehad). Er zijn meerdere selectie trainingen en bijna allemaal voor de KLS en EPST aangezien dat de 'populairste' scholen zijn in het land. De meneer klonk erg aardig en heeft veel kennis van het vak als ik dat nu zo zou moeten beoordelen.

Het is zeker goed om daar iets mee te doen. Meestal zijn de mensen die dergelijke trainingen geven zelf vliegers of waren dat. Ze hebben doorgaans veel connecties binnen de luchtvaart en weten dus heel goed waar op wordt gelet bij selecties. Mocht jij bijvoorbeeld denken dat je met een goede VWO/HBO/Uni cijferlijst door de COVA komt heb je het mis. Als je geen goede objectieve redenen kunt geven voor waarom jij vlieger wil worden kunnen ze je al afwijzen bijv. als ook je PO1 en Grading niet denderend goed zijn. Probeer eens uit te leggen waarom jij vlieger wil worden. Ik weet zeker dat ook jij een clichť antwoord zult geven. Is het een jongensdroom? Vast wel. Je bent lang niet de enige. Wil je de wereld zien? Je bent lang niet de enige. Wil je met leuk speelgoed spelen? Je bent lang niet de enige. Al sinds 5 jaar oud droom je ervan? Je bent lang niet de enige.

Bij een selectie met een psycholoog/KLM captain moet je het aanpakken als een sollicitatiegesprek. Voor sollicitaties voor de meeste andere banen/sectoren heb je met een normale HBO/Uni diploma de tijd en ruimte om te oefenen. Heb je bijv. rechten gedaan en je wilt als advocaat aan de slag, dan heb je meer dan genoeg advocatenkantoren in Nederland. Lukt het bij de ene niet, ga je lekker naar een ander. In NL heb je helaas maar twee serieuze vliegscholen en als het daar niet lukt wordt het wel behoorlijk lastig. Daarom moet je goed voorbereid zijn en antwoorden kunnen geven die uniek zijn ťn bij jou passen. De psycholoog let op hoe doordacht jouw antwoorden zijn (zie kennisbank) en alle standaard redenen om vlieger te worden hebben ze al duizenden keren gehoord. De mensen bij de KLS/EPST hebben namelijk te kiezen tussen zoveel mensen, alleen de meest geschikten komen erdoor. Je moet wel antwoorden kunnen geven die voor hen goed genoeg zijn om met jou door te gaan. Dat zullen ze bij de selectietraining gaan proberen te verbeteren aan jou. Het gaat om jou verhaal en hoe je overkomt.

Ik ga zelf ook over een jaar of twee naar de selecties (ik neem mijn tijd) en ga daarvoor ook naar de KLS selectietraining. Als jij eerder gaat zou het fijn zijn als je je ervaring hier ook deelt. En ik zou zeggen, bel die meneer zelf en vraag rond naar wat hij allemaal voor je kan betekenen. Hij kent veel vliegers en heeft ook veel info over de markt.

Succes!
esmsr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2018, 18:56   #4
Username
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2018
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Is er nu al iemand die er effectief mee heeft gewerkt?

Groetjes
Username is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels