.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 15-04-2016, 11:32   #1
FlyingDutchmen
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2014
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Loss of Insurance/License verzekering

Goedemorgen allen,

In juni begin ik met de opleiding tot Piloot bij EPST. Nu ben ik mij aan het oriŽnteren op Loss of License/Insurance verzekeringen. Ik heb de optie om deze straks bij de bank af te sluiten eveneens met het pakket voor inboedel, aansprakelijkheid en overlijdensrisico, of bij een andere instantie.
Zo las ik in een ander topic dat men zich eerst met een LOI verzekerde bij de bank en van af het moment van slagen een LOL afsloot bij een aantrekkelijkere partij.

Kunnen jullie mij eventueel adviseren welke route het voordeligst is?

Vriendelijke groet,

FlyingDutchmen
FlyingDutchmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 01:02   #2
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: ATPL
Typeratings: B737
Uren: 2k+
Tijdens je opleiding heb je een TREX (Training Expenses insurance) nodig, geen LOL (je hebt immers geen license). Zodra je een baan als vlieger hebt zet je deze om in een LOL.

Welke bank gaat het om als ik vragen mag?
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 09:07   #3
Peer van Eersel
symbool

Peer van Eersel's Avatar

Airworker sinds: Sep 2011
Brevet: ATPL
Typeratings: RJ85 / 737 300-900 / Airbus 32F
Uren: 6k +
APPN in Frankrijk ,doen enkel en alleen pure LoL-verzekeringen evtl.met overlijdensrisico.
Hele goeie ervaringen mee , hebben ook een hoop klanten van bijv.EZ
Peer van Eersel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 19:09   #4
Lexsis
heeft nog geen status

Brevet: CPL/ME/IR/SEP
Typeratings: Airbus A320
Uren: 700 and counting...
Zelf mijn TREX bij HISCOX afgesloten, prima service gerkregen met het afsluiten ervan (Moesten wat gegevens aangepast worden). Verder heb je ook nog Hienfeld, deze is volgens mij iets goedkoper.
Daarnaast was er via de VNV ook een TREX verzekering af te sluiten, maar dit weet ik niet helemaal zeker.

Succes ermee! Weet je al naar welke locatie je gaat? Coventry of Southampton?
Lexsis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2016, 20:10   #5
FlyingDutchmen
heeft nog geen status

Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Lexsis Bekijk Bericht
Zelf mijn TREX bij HISCOX afgesloten, prima service gerkregen met het afsluiten ervan (Moesten wat gegevens aangepast worden). Verder heb je ook nog Hienfeld, deze is volgens mij iets goedkoper.
Daarnaast was er via de VNV ook een TREX verzekering af te sluiten, maar dit weet ik niet helemaal zeker.

Succes ermee! Weet je al naar welke locatie je gaat? Coventry of Southampton?
Top! Ik had al Driessen & Rappange en idd Hienfeld gecontact voor een offerte. Benieuwd wat daaruit komt.

Het ziet er naar uit dat we naar Coventry gaan, maar dat is nog ondervoorbehoud. Even afwachten. Maar zal waarschijnlijkerwijs Coventry worden.
Kijk er erg naar uit. Kan niet wachten!
FlyingDutchmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-04-2016, 13:45   #6
D-AEBB
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2013
Brevet: fATPL
Typeratings: Junglebus, Canadair
Uren: 4000+
Ik zit al jaren bij Allianz via Albatros, betaal E2,- per E1000,- verzekerd per jaar. Dit gaat om een eenmalige uitkering bij verlies van bevret.

Daarnaast interessant wellicht voor de vliegende collega's de verzekering bij Alte Leipziger, ook via Albatros. Bij permanent verlies van license betaald deze toko een maandbedrag uit tot je zestigste levensjaar. Maak je er geen gebruik van dan betaald men of eenmalig uit bij 60 een leuk bedrag of je neemt het mee als belastingvrije uitkering bovenop je AOW en bedijfspensioen. Ik meen dat alle piloten van airlines die in Duitsland landingsrechten hebben van deze regeling gebruik mogen maken.

Ik betaal bijvoorbeeld nu E300,- pm premie van mijn netto salaris en zou in geval van verlies medical een bedrag krijgen van E3000,- netto per maand tot aan mijn zestigste. De premie kan je jaarlijks laten meegroeien naarmate je meer verdient en de uitkering groeit uiteraard ook mee.

Beide verzekeringen verlangen een medische keuring bij de vliegerarts om zeker te stellen dat je niets hebt. Kosten dragen de verzekeringsmaatschappijen.
D-AEBB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-06-2018, 08:21   #7
iemandt
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2012
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: 3,5
Hoewel dit een LOL verzekering is, vraag ik me af wat ben je gemiddeld maandelijks kwijt voor een TREX verzekering (voor gedurende je opleiding)?

Puur indicatief zoek ik om een idee te krijgen wat de kosten hiervan zijn.
iemandt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels