.:.
Oud 27-03-2018, 00:24   #1
Frank Abagnale
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2018
Brevet: geen
Typeratings: geen
Voorbereiding op selectie

Goedendag dames en heren,

Ik heb een vraag over de voorbereiding voor de selectie voor EPST of de KLS. Er zijn sommige die zeggen dat voorbereiding niet nodig is, dat het gewoon in je zit of niet maar ik wil mij optimaal voorbereiden omdat je maar 1 kans krijgt en die wil ik optimaal benutten

Ik heb op het forum al vele goede tips gevonden over boeken die zijn gebruikt voor de selectie zoals :
Verbeter uw IQ van Harald Havas en
Zestig snelrekentrucs van Edward H Julius
Samengevat natuurkunde voor havo of vwo

Hebben jullie nog andere tips voor boeken of websites die nog handig zijn om door te nemen?

Zoals vermeld heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar de meeste threads zijn van aan aantal jaar terug dus mensen die recent de selectie hebben doorlopen en nog tips hebben zullen van harte welkom zijn.

Verder heb ik een website gevonden :https://pilotaptitudetest.com maar ik weet niet of het geschikt is voor de selectie die in Nederland plaatsvindt.

Alvast hartelijk dank voor jullie advies.
Frank Abagnale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2018, 04:17   #2
Lowpass
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2014
Brevet: (f)ATPL
Typeratings: B777/B787 - B737 (exp.)
Uren: 1750 +
Hoi Frank!

Om te beginnen zal ik het eerste punt maar direct ontkrachten. Zelfs al ben je nog zo’n geboren vlieger (in hoeverre die bestaan), wordt er zeker van je verwacht dat je je zéér goed voorbereid. Tijdens de selectie wordt standaard gevraagd hoe je je hebt voorbereid, en liegen is een absolute no go. Men is benieuwd naar je motivatie. Verder is het sowieso verstandig, want hoe hoger je scoort op een onderdeel, des te meer credits je hebt om iets te compenseren waar je minder op scoort.

Het volgende punt gaat over threads die een aantal jaar oud zijn. Ik heb geen verstand van de EPST-selectie, maar die van de KLS is inmiddels al zo’n vijftijn jaar lang exact hetzelfde. Threads uit 2007/2008 zijn nu nog 99% bruikbaar.

Verder zou ik het boek “De lucht in, maar waarom met u?” aan willen raden. Deze is puur voor dit onderwerp geschreven, van de eerste tot de laatste selectieronde. Je kunt dit boek makkelijk via internet bestellen.

Mocht je meer vragen hebben, horen we het graag!

Groetjes!
Lowpass
Lowpass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2018, 09:21   #3
180° backtrack
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2014
Brevet: CPL/(f)ATPL/GPL
Typeratings: B737
Uren: Vandaag meer uren dan gister
Precies zoals Lowpass zegt! Kijk ook even op deze 2 websites, kost je wel een paar tientjes maar ze hebben mij destijds goed geholpen.

https://www.123test.nl en https://www.latestpilotjobs.com/interviews/index.html

Succes!
180° backtrack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels