.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 28-07-2010, 22:16   #161
André
Status aparte :-)

André's Avatar

Airworker sinds: Oct 2003
Brevet: ATPL
Typeratings: F50, Emb 190 Series, Airbus 320 Series.
Uren: Nooit genoeg!!!
Citaat:
Het gaat al lang niet meer over alleen je papiertje halen, het gaat over de experience, en dat mag blijkbaar een hele hoop centen kosten.
Dat idee begint mij ook steeds meer te bekruipen, heel eng allemaal, want oh oh, wat is de klap hard als je je later realiseert dat je geen baan hebt, maar wel €150 000.- schuld! En niet bepaald snel een baan zal krijgen.

Heb je net een paar jaar tegen jezelf lopen zeggen dat jij die ene gaat zijn die dat wel lukt. Kom je er achter dat het eigenlijk toch NET altijd die ander is die dat lukt. Tja, dan word je NIET BLIJ!!!

Maar goed, iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten.

Groeten en sterkte

André
André is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 00:33   #162
San`85
Medical in the pocket

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Altimiter Bekijk Bericht
Als toevoeging in het algemeen.

Ik vind dat leerlingen gepaaid worden met mooie woorden en mooie uniformpjes.
Jongens en meisjes van die jonge leeftijd zijn daar extreem gevoelig voor.
en voor dat je het weer gaat het niet alleen meer om je brevetje halen, maar om alles wat erbij hoort.

Ik deed mn opleiding in een pantelon en overhemd gekocht bij de C&A.
Had geen auto en had een cheapo horloge om de pols.
Instructeurs liepen of in normale kleren of ook gewoon een net wit overhemd.

Ik was laatst bij een vliegschool en ik heb me ogen uitgekeken.
Jongens met Breitlings om de pols en dure Raybands op de neus.
Maar ook dure auto's etc etc.
Je moet er immers wel als een echte Piloot uit zien
Dat je schuld door die dure shit nog meer word is natuurlijk bijzaak. En ach je verdiend straks toch zoveel! Toch ???

Maar het gaat zoveel verder, Leerlingen met strepen op hun schouders en instructeurs zelfs 4 dikke strepen! Ik zag er een uit een Cessna 152 lopen en moest toch wel even lachen. Waar gaat dit over mensen ?

Het gaat al lang niet meer over alleen je papiertje halen, het gaat over de experience, en dat mag blijkbaar een hele hoop centen kosten.

Altimiter, je verwoord precies wat ik dacht. Ik ben mij deze zomer aan het oriënteren op vliegscholen en ben nu langs twee open dagen geweest, maar om eerlijk te zijn stoor ik mij mateloos aan precies datgene jij hierboven zo mooi beschrijft.

Als ik rondloop door zo'n pilotenfabriek voel ik mij eigenlijk gelijk al een beetje een hollandse boer. Het begint al op de parkeerplaats inderdaad. Al die dure bakken van die leerlingen. Kom ik daar aangereden in m'n veertien jaar oude gebakje, met als enige luxe-optie een rechterbuitenspiegel. Hebben ze dan allemaal rijke ouders, of is het geleend geld om toch alvast op een Piloot te lijken? Als dit laatste het geval is dan vind ik dat maar vreemd. Je zou eerder denken dat elke euro die je niet hoeft uit te geven tijdens je opleiding je ook niet hoeft af te betalen, en dus ook geen rente over betaalt. Maar zoals gezegd; ik ben ook maar een nuchtere hollander. Als iemand tips voor mij heeft hoor ik het graag.

Verder stond er nog een groepje piloten-in-spé voor de ingang met de welbekende zonnebrillen op, terwijl ik toch echt dacht dat het bewolkt was die dag. Als je die lieden dan hoort praten met elkaar kun je uit hun gesprekken min of meer opmaken dat ze allemaal denken direct op een jet terecht te komen, zodra er weer aangenomen gaat worden.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik twee jaar lang naar dit geleuter moet luisteren. Ga ik toch weer twijfelen om gewoon te blijven werken en alles modulair te halen. Maar dan verklein ik waarschijnlijk weer m'n baankansen.
De voorlichter van een andere door mij bezochte school nam ook graag allemaal mooie woorden in de mond voor de simpelste dingen. Waarom in hemelsnaam? Zeg gewoon waar het op staat man! Wacht eventjes, natuurlijk niet, want dan wil niemand meer piloot worden. Stel je eens voor dat er een pilotentekort komt. It's all about the money ....

Laatst aangepast door San`85 : 31-07-2010 om 10:17 Reden: toepasselijk muziekje;)
San`85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 07:31   #163
Joep
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2005
Brevet: ppl
Typeratings: -
[QUOTE=Altimiter;224600]Tuurlijk mag je dat vragen..
Vliegschool bestaat niet meer, dus daar heb je niet veel aan
QUOTE]

@Altimiter: nu even een echt antwoord op de vraag; waar heb jij eigenlijk je opleiding gedaan?
Joep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 09:10   #164
27k
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Citaat:

Ik deed mn opleiding in een pantelon en overhemd gekocht bij de C&A.
Had geen auto en had een cheapo horloge om de pols.
Krieg nog peut geld van oe!
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 09:54   #165
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
Haha Bek holn!!
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 10:36   #166
Dvdtorres
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2010
Brevet: -
Uren: -
Maar als je toch echt Verkeersvlieger wilt worden zonder een dure bak, mooie zonnebril etc; waar zou je dan op dit moment het beste je Brevet kunnen halen bij welke school?

In het buitenland zijn er veel goedkopere opties dan binnen Nederland. Maar is de kans dan nog aanwezig dat je bij een grote maatschappij kan gaan werken?

Gr.
Dvdtorres is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 11:04   #167
Immortal
Flight = Airspeed x Money

Immortal's Avatar

Airworker sinds: Nov 2005
Brevet: ✓
Typeratings: ✈
Uren: ⤴
Wat ik nooit snap is dat mensen die Piloot willen worden, dat alleen willen worden bij een grote maatschappij.

Je wilt toch piloot worden omdat je vliegen zo mooi vind? Of zien mensen het vliegen in die kleine cessna's en pipers tijdens hun integrated opleidingen als noodzakelijk kwaad?
Immortal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 11:25   #168
LHU
Wil geen status

LHU's Avatar

Airworker sinds: Apr 2003
Brevet: JAA CPL (A) , IR(SE), SEP
Uren: Elke jaar weer wat meer, net als m'n gewicht.
Citaat:
Origineel gepost door Immortal Bekijk Bericht
Wat ik nooit snap is dat mensen die piloot willen worden, dat alleen willen worden bij een grote maatschappij.

Je wilt toch piloot worden omdat je vliegen zo mooi vind? Of zien mensen het vliegen in die kleine cessna's en pipers tijdens hun integrated opleidingen als noodzakelijk kwaad?
Wel eens gedacht aan zaken als baanzekerheid en pensioen ?
LHU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 11:29   #169
Dvdtorres
heeft nog geen status

@immortal natuurlijk ga je voor het vliegen! Alleen er is toch niks mooiers om op een grote jumbojet te vliegen. Dat is toch je uiteindelijke doel. Ik zou het wel weten als je mocht kiezen tussen een boeing 777-300 of een cessna.

Maar je hebt zeker gelijk als je zegt dat je voor het vliegen gaat. Dat is natuurlijk ook het eerste doel. Maar ik bedoel welke vliegschool op dit moment de beste mogelijkheden heeft.

gr.
Oud 29-07-2010, 11:39   #170
harriewillem
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: AN-24
Uren: many
Je bent op het moment in NL gewoon een 'vrije markt jongen' als de KLM straks weer gaat aannemen uiteindelijk dan zul je idd gebaat zijn bij KLS.
harriewillem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 12:06   #171
Tampie
heeft nog geen status

Tampie's Avatar

Airworker sinds: Dec 2008
Typeratings: A320, B777
Leuk en aardig dat er jaarlijks 500 Nederlanders als Piloot worden 'uitgepoept', maar besef aub dat er op de Nederlandse markt 'maar' plek is voor zo'n 150/200 man per jaar (nu even niet), en dat de rest noodgedwongen naar het buitenland moet verkassen.

Prima dat je open staat voor een dienstverband in het buitenland, maar moet je niet beginnen bij een vliegschool waarbij je wel de mogelijkheid hebt om in Nederland te beginnen, en vervolgens als backup naar het buitenland kunt verkassen. Of begin je bij één van die vele 'paddestoelen' in Nederland die moeie praatjes verkoopt maar je eigenlijk geen kans hebt om in Nederland aan de bak te komen?

Doe lekker KLS, EPST of NLS. Prima scholen. Voor KLM, Transavia en Martinair (als die nog ooit gaan aannemen) zit je het beste bij de KLS. Ook de enige 4 (!) beschikbare plekjes bij ArkeFly zijn opgevuld met KLS-ers. Daarnaast hebben de KLS-ers net vernomen dat ze met voorrang meegenomen worden in de selectie voor Lufthansa (en dochtermaatschappijen).

Bottomline: Ga maar lekker bij AIS je vliegopleiding doen!

Laatst aangepast door Tampie : 29-07-2010 om 13:02
Tampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 19:23   #172
Immortal

Immortal's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door LHU Bekijk Bericht
Wel eens gedacht aan zaken als baanzekerheid en pensioen ?
Ik vind het op zich wel een goed argument, daar had ik zelf niet bij stil gestaan, maar ik denk niet dat de meeste 17 jarigen daar over nadenken. Ik in ieder geval niet toen ik zo oud was.

Daarnaast zie je dat juist de grote maatschappijen in de afgelopen crisis het het zwaarst hebben gehad. De afgelopen 2 jaar was de baanzekerheid bij een lowcost groter dan bij een major.
Oud 29-07-2010, 19:25   #173
Joep
exit
heeft nog geen status

Citaat:
Tuurlijk mag je dat vragen..
Vliegschool bestaat niet meer, dus daar heb je niet veel aan
Maar de markt was toen ook anders met veel minder opleiders. Nu worden er misschien wel 500+ leerlingen per jaar opgeleid door een groot aantal vliegscholen.. Dat was toen niet zo.
Ook waren de opleidingskosten niet zo hoog toen, ik was klaar voor rond de 90000 euries all in. Try that now
Om nu je kansen in deze bizar slechte tijd zo groot mogelijk te maken kan ik alleen maar een vliegschool aanbevelen die een goede staat van dienst heeft.
EPST of KLS bijvoorbeeld.
Altimiter,
je bent er altijd als de kippen bij om vliegscholen zwart te maken maar als er gevraagd wordt waar jij je opleiding hebt gedaan speel je dommetje.
Wees een vent en vertel bij welke club jij je opleiding gehad hebt. Zoals je al aangaf bestaan ze al niet meer dus het kan geen kwaad.
En wat prijzen betreft; probeer nog eens biertje te kopen voor een gulden....
Oud 29-07-2010, 19:41   #174
Immortal

Immortal's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Joep Bekijk Bericht
Altimiter,
je bent er altijd als de kippen bij om vliegscholen zwart te maken maar als er gevraagd wordt waar jij je opleiding hebt gedaan speel je dommetje.
Wees een vent en vertel bij welke club jij je opleiding gehad hebt. Zoals je al aangaf bestaan ze al niet meer dus het kan geen kwaad.
En wat prijzen betreft; probeer nog eens biertje te kopen voor een gulden....
Mag ik vragen wat de waarde is van het feit dat je weet waar iemand zijn opleiding heeft gedaan? Hij geeft alleen aan dat toen hij zijn opleiding deed de focus op iets anders lag dan op de "experience" die vandaag de dag op vliegscholen aan de orde van de dag is.
(San '85 geeft dat min of meer ook aan toen hij bij de open dag is geweest)

En voor de mensen die nog steeds denken dat op airwork alle vliegscholen zwart worden gemaakt, hebben niet helemaal door hoe erg het is als een vliegschool mensen opleid en met een enorme schuld op de arbeidsmarkt zet terwijl er geen werk is! Dat is gewoon hetzelfde als dat ik jou een auto verkoop op afbetaling, hem voor je deur aflever maar er zijn in de omgeving helemaal geen wegen meer om op te rijden.
Oud 29-07-2010, 20:33   #175
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2010
Brevet: Working on PPL, CPL & Frozen ATPL
Typeratings: nog 0
Uren: Geen
Ik ben nu ook wel benieuwd naar Immortals vliegschool =P Echter is het wel zo dat AIS een school met een slechte reputatie is. Whatever onze Spinner ook wil zeggen.

En je kan wel eindeloos doordiscusseren wanneer en hoe de beste manier is om je opleiding te beginnen, maar de toekomst kan je toch niet voorspellen.
RelaxedAirlines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 20:36   #176
Dvdtorres
heeft nog geen status

ik wil wel is van Spinner weten waarom we zouden moeten kiezen voor AIS.
Waarom is uw opleiding UNIEK?

Gr
Oud 29-07-2010, 22:21   #177
Spinner
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2002
Brevet: Frozen ATPL CPL IR SE MEP MET FI CRE FE IRE
Typeratings: B90/99/100/200/300/350/1900 J31/32
Uren: 6000
Beste Dvdtorres ,

Wellicht is het handig om eens op een open dag te komen.

@ RelaxedAirlines,

Gezien je profiel heb jij al veel ervaring op airwork
Spinner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 23:09   #178
San`85
Medical in the pocket

Brevet: geen
Citaat:
Origineel gepost door RelaxedAirlines Bekijk Bericht
Staat de AIS niet bekend als een van DE klikscholen in Nederland? Waarbij alleen maar Bristol geklikt wordt... Natuurlijk wordt er bij elke school bristol bekeken en goed bestudeerd, maar ik hoor dat AIS zijn reputatie daar niet goed aan heeft gedaan. En dat weten de maatschappijen net zo goed... Tenzij het niet waar is uiteraard, ik hoor en spreek.
Ik ben eigenlijk best benieuwd van wie je deze informatie hebt? Van iemand bij een airline die gaat over het aannamebeleid? Of gewoon via via op straat?
Volgens mij maakt namelijk iedere leerling van iedere vliegschool optimaal gebruik van de Bristol database(naast het gewone studeren natuurlijk).

Gr San
San`85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 23:26   #179
Leegte
Opleiding tot werkloze

Airworker sinds: Jul 2010
Brevet: .
Typeratings: .
Uren: .
Wie kan er momenteel over een vliegschool nou beter oordelen dan een leerling aan die school ? En dan heb ik het niet over AIS in het bijzonder, nee over alle vliegscholen die hier de grond in gestampt worden of de hemel in geprezen worden. Wat helaas vaak gebeurd door personen die her en der wat praatjes horen. Ieder van jullie zou moeten weten dat de luchtvaart maar een klein wereldje is. Dat niet alleen, er worden ook verschrikkelijk veel verhalen opgeblazen of verdraaid.
Als ik nou morgen iemand opbel en zeg dat ik een voorzorgslanding heb gemaakt, dan staat er volgende week hier op Airwork dat ik degene ben die in Pakistan een kist heb laten crashen..
Stop een keer met speculeren en dingen verkondigen waarvan je niet eens zeker weet of ze kloppen. De enige manier waarop je een oordeel kan vellen is op basis van eigen ervaringen. Dit geldt zowel voor personen, als voor maatschappijen, als voor vliegscholen.

M.a.w. Zoek mensen die daadwerkelijk een eigen ervaring hebben met iets, en vraag of zij hun mening hier met ons willen delen. Alleen zo is Airwork enigszins betrouwbaar als het gaat om aan- en/of afradingen voor vliegscholen. Iets waar veel mensen in dit deel van het forum naar op zoek zijn.

Ik vind het allemaal maar een beetje een verhaal van de pot en de ketel.. Over scholen wordt hier geroepen dat ze onbetrouwbare informatie geven, doch zie ik hier niet veel anders dan onbetrouwbare informatie.
Leegte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 15:44   #180
BMJ
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2009
Brevet: Frozen ATPL
Typeratings: De kleine E
Uren: sprokkel-de-sprokkel
alleen zit je na deze informatie stortvloed niet met een rekening van een kleine 130k opgescheept.
BMJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 15:49   #181
Syrupy
Flying :)

Airworker sinds: Feb 2010
Brevet: CPL
misschien wel meer omdat er nog (een) typerating(s) en de eerste ervaringsuren bij gekocht moeten worden... richting de dikke 150k zullen we maar zeggen? En ondertussen de rente maar oplopen... Voor je het door hebt staat de kassa aan het eind van de opleiding alleen al op bijna 2 ton, dan moet het hele feest nog beginnen
Syrupy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 16:06   #182
BMJ
heeft nog geen status

en in de kantoren hoor je alleen maar het deuntje "Het feest kan beginne, want wij zijn binne".
Oud 30-07-2010, 16:46   #183
First the Last
Mostly cruising at FL370

Airworker sinds: Mar 2009
Typeratings: B737NG
Uren: 2000
Jullie kunnen ook niks anders dan zeuren..
First the Last is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-07-2010, 20:09   #184
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door San`85 Bekijk Bericht
Ik ben eigenlijk best benieuwd van wie je deze informatie hebt? Van iemand bij een airline die gaat over het aannamebeleid? Of gewoon via via op straat?
Volgens mij maakt namelijk iedere leerling van iedere vliegschool optimaal gebruik van de Bristol database(naast het gewone studeren natuurlijk).

Gr San
Van iemand die in een aanname commisie zit. Daar hebben we verschillende scholen besproken. AIS, Stella & Martinair zijn toch scholen om over te twijfelen. DFA wordt beter & NLS, EPST en KLS staan redelijk goed bekend. Daarnaast moet ik er wel bij zeggen dat het niet alleen van de school af hangt maar ook (vooral) hoe je persoonlijkheid is.

En dat elke student gebruikt maakt van Bristol klopt (min een paar uitzonderingen). Niks meer op te zeggen. Eigenlijk een schande dat er zoiets bestaat! Maar wel makkelijk.

Gr, Relaxed

Citaat:
@ RelaxedAirlines,

Gezien je profiel heb jij al veel ervaring op airwork
Net alsof het aantal berichten je kennis bepaalt.

Citaat:
ik wil wel is van Spinner weten waarom we zouden moeten kiezen voor AIS.
Waarom is uw opleiding UNIEK?

Gr
Je moet even op de site kijken van de AIS, en dan het filmpje zien. De redenen zijn volgens Spinner
-Ze hebben een tijd van 15-18 maanden zijn de jongens klaar
-We .. eh.. hebben ... ehh alles in ehh... eigen interieur, alles doen we in Nederland
-& Moderne vloot.

Ik moet wel zeggen dat het goed is van de AIS om maar max. 12 mensen in 1 klas te doen, en een hoge vliegtuig/leerling ratio.

http://www.pilotinfo.nl/ voor de AIS website en maak je eigen keuze maar zou ik zeggen.
Oud 30-07-2010, 20:34   #185
Spinner
heeft nog geen status

@ RelaxedAirline

Ik bepaal je ervaring op het feit dat je airworker bent sinds maart 2010 geen vlieguren uren en geen brevetten bezit
Oud 30-07-2010, 21:04   #186
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Spinner Bekijk Bericht
@ RelaxedAirline

Ik bepaal je ervaring op het feit dat je airworker bent sinds maart 2010 geen vlieguren uren en geen brevetten bezit
Dus je kennis hangt af van je brevetten en vlieguren?
Oud 30-07-2010, 21:33   #187
Spinner
heeft nog geen status

@ RelaxedAirlines

Leren lezen:

Ik heb het niet over kennis maar over ervaring en dat straalt nou nog niet echt af van je profiel.
Oud 30-07-2010, 21:41   #188
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Spinner Bekijk Bericht
@ RelaxedAirlines

Leren lezen:

Ik heb het niet over kennis maar over ervaring en dat straalt nou nog niet echt af van je profiel.
Meneer, ik ga niet verder op deze discussie tussen ons want het gaat toch nergens naartoe. Drinkt u maar nog een lekker en wees maar trots.
Oud 31-07-2010, 09:13   #189
Joep
exit
heeft nog geen status

@RelaxAirlines:

Relax! Je zult vast erg slim zijn en zo, maar op 1 punt heeft Spinner wel een beetje gelijk: zonder enig Brevet of (echte) vliegervaring ben je een groentje.

Puur ter ontspanning: probeer eens uit te zoeken waar je uithangt in de Airwork-piramide van Diana, gaat nergens over maar is toch erg leuk om eens te doen. Het is niet erg om onderaan de voedselketen te hangen, daar zijn we allemaal begonnen.

Wat je informatiebron betreft: bedenk goed dat een aannamecommissie net zo gekleurd is als vliegscholen. De aannamecommissie van KLM zal je vertellen dat de KLS de beste school is, maar stel je dezelfde vraag aan de aannameclub in Istanbul dan vertellen ze je vast dat er niets boven Stella gaat.

Blijf goed om je heen kijken en neem niet alles voor waar aan.
Oud 31-07-2010, 10:49   #190
BMJ
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door First the Last Bekijk Bericht
Jullie kunnen ook niks anders dan zeuren..
iets met pot en ketel...
Oud 31-07-2010, 12:02   #191
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

Citaat:
@RelaxAirlines:

Relax! Je zult vast erg slim zijn en zo, maar op 1 punt heeft Spinner wel een beetje gelijk: zonder enig Brevet of (echte) vliegervaring ben je een groentje.

Puur ter ontspanning: probeer eens uit te zoeken waar je uithangt in de Airwork-piramide van Diana, gaat nergens over maar is toch erg leuk om eens te doen. Het is niet erg om onderaan de voedselketen te hangen, daar zijn we allemaal begonnen.

Wat je informatiebron betreft: bedenk goed dat een aannamecommissie net zo gekleurd is als vliegscholen. De aannamecommissie van KLM zal je vertellen dat de KLS de beste school is, maar stel je dezelfde vraag aan de aannameclub in Istanbul dan vertellen ze je vast dat er niets boven Stella gaat.

Blijf goed om je heen kijken en neem niet alles voor waar aan.
Jep had ik al gedaan & ik hang ergens in het midden. En zonder Brevet of vliegervaring kan je wel een groentje zijn maar dat betekend toch niks over je kennis/ervaring? Maarja als jij dat vindt moet je dat toch lekker vinden.
Oud 02-08-2010, 12:17   #192
27k
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Citaat:

Fail
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-08-2010, 12:24   #193
RelaxedAirlines
heeft nog geen status

AIS blijft gewoon een slechte school. Wat verwacht je dan ook met iemand die conclusies trekt over ervaring etc. uit een profiel op het internet. Laat Nikki maar weer lekker komen. Niet te verlegen worden dan he spinny
Oud 02-08-2010, 16:42   #194
Leegte
Opleiding tot werkloze

Airworker sinds: Jul 2010
Brevet: .
Typeratings: .
Uren: .
Citaat:
Origineel gepost door RelaxedAirlines Bekijk Bericht
AIS blijft gewoon een slechte school. Wat verwacht je dan ook met iemand die conclusies trekt over ervaring etc. uit een profiel op het internet. Laat Nikki maar weer lekker komen. Niet te verlegen worden dan he spinny
Misschien een gekke vraag,
hoeveel waarde moet ik hechten aan een mening van iemand die een vliegschool beoordeeld op basis van enkele posts van de eigenaar ? Heb je nog inhoudelijke argumenten of blijft het bij deze beschuldigingen ?
Leegte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 02-08-2010, 17:03   #195
BMJ
heeft nog geen status

mag ik de vraag omstellen; wat maakt volgens deze en gene AIS zo een goede school?
Oud 02-08-2010, 17:33   #196
wfm
N/A

wfm's Avatar

Airworker sinds: Jul 2005
Typeratings: 737, 747, 757/767, LPE 6
Uren: 7000+
Ik heb geen ervaring met AIS, ik werk er ook niet o.i.d.

Ik heb wel les gehad van Spinner tijdens mijn ATPL opleiding. Als er iemand is die het duidelijk en begrijpelijk kan uitleggen dan is hij het wel. Ik heb zelfs bijles van hem gehad voor een vak dat hij niet eens gaf bij mij op school, met als gevolg dat ik dit vak gehaald heb met 88% (zonder klik datebase, gewoon op kennis!).

Toentertijd heb ik een hoop gehoord van Spinner zelf, over zijn plannen van de op te zetten school. Vond altijd dat hij een eerlijk verhaal had en een goede visie op scholing en opleiding, geen sprookjes die je nog wel eens elders hoort.

Geen idee hoe de vlag er nu bij hangt maar als zijn school er was geweest toen ik nog in opleiding was en de standaard heeft die hij toen voor ogen had, was ik misschien wel overgestapt.

Verder moeten we niet vergeten dat het hier (nog steeds) om een zeer jonge school gaat, met een hoop ervaring van elders. Het is dus ook niet zo gek dat de reputatie nog niet zo groot is als van een KLM Flightacademy of NLS. Een reputatie moet je nu eenmaal opbouwen en dat kan soms op zich laten wachten. Zeker in de begin jaren.

Ben trouwens wel benieuwd bij welke airline die kennis van Relaxed werkt? En waarom hij niet zo te spreken is over AIS in het bijzonder? Zie daar helemaal geen onderbouwing voor terug.
Vertellen ze sprookjes? Leren ze er duikboot varen ipv vliegen? Ik zou graag meer lezen dan alleen maar: "AIS, Stella & Martinair zijn toch scholen om over te twijfelen. DFA wordt beter & NLS, EPST en KLS staan redelijk goed bekend."

Laatst aangepast door wfm : 02-08-2010 om 17:43
wfm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2010, 17:10   #197
JFT
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2009
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: CL65
Uren: 2000+
Even een vrij korte en hopelijk zo neutraal mogelijke reactie tussen de voornamelijk negatieve en cynische posts:

Ik ben student bij AIS en heb tot dusver voornamelijk positieve ervaringen. Dit klinkt niet zo neutraal natuurlijk, want ik ben er student dus ben ik in veel ogen waarschijnlijk in enige mate partijdig. Ik ben niet van plan hier alles te beschrijven aangezien er de laatste tijd aardig wat veranderd is en ik geen compleet overzicht van de school en de gang van zaken heb. Ik ben op dit moment meer bezig met mijn eigen progressie. Wel kan ik reageren op één van de 'aantijgingen' op de vorige pagina.

Wat betreft één van de argumenten die RelaxedAirlines aanhaalde over 'klik-school' of 'database-school' ofzo... Bij de examens die ik heb afgelegd bij het CBR in Amsterdam zaten ook aardig wat ladingen studenten van, voor zover ik weet, de NLS en KLS. Ik werd niet vrolijk als ik groepjes van hen na een examen hoorde; "Vraag 23 stond niet in database 1!" "-Nee, heb je database 2 dan niet doorgenomen?" of "Ohja, dat was B want ik zag dat woord staan en dan weet je het gelijk". Zolang er een makkelijke weg is zal die ook door sommige mensen worden bewandeld, op welke school je ook komt. Dat is een stukje persoonlijke instelling. Ik merk wel dat mijn directe medestudenten toch voornamelijk hun koppie hebben gebruikt en niet voornamelijk de database.
JFT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2010, 19:04   #198
Lima-lima
heeft nog geen status

Typeratings: A320 / B737
Uren: 1000+
Ach, toen ik bij het CBR in amsterdam was, zag ik NLS, ICA, Martinair en AIS gezamenlijk klikken op de databases. Maakt niet uit waar je school staat geloof ik hoor, iedereen kent de database, kent het nut ervan, en iedereen gebruikt het. Lijkt me een zaakje eigen verantwoordelijkheid om ook de theorie te beheersen
Lima-lima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2010, 19:13   #199
Talsma
Gast
established ILS 37

Airworker sinds: Jul 2004
Brevet: CPL
Uren: ~1100
Citaat:
Origineel gepost door JFT Bekijk Bericht
Wat betreft één van de argumenten die RelaxedAirlines aanhaalde over 'klik-school' of 'database-school' ofzo... Bij de examens die ik heb afgelegd bij het CBR in Amsterdam zaten ook aardig wat ladingen studenten van, voor zover ik weet, de NLS en KLS. Ik werd niet vrolijk als ik groepjes van hen na een examen hoorde; "Vraag 23 stond niet in database 1!" "-Nee, heb je database 2 dan niet doorgenomen?" of "Ohja, dat was B want ik zag dat woord staan en dan weet je het gelijk".
De KLS doet de examens niet in Amsterdam want dat is wel heel ver rijden vanaf Groningen. De kans is groot dat je de mannen van de NLS dit hebt horen zeggen.

De mannen van de KLS hoor je dit namelijk zeggen in Assen.
Talsma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-08-2010, 19:52   #200
JFT
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2009
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: CL65
Uren: 2000+
Citaat:
Origineel gepost door Talsma Bekijk Bericht
De KLS doet de examens niet in Amsterdam want dat is wel heel ver rijden vanaf Groningen. De kans is groot dat je de mannen van de NLS dit hebt horen zeggen.

De mannen van de KLS hoor je dit namelijk zeggen in Assen.
I stand corrected. Was niet bedoeld om vingers te wijzen trouwens, meer een algemeen voorbeeld. Zoals ik al zei, zolang er een makkelijke weg is zullen er wel mensen blijven die die weg afgaan. En dat is inderdaad onafhankelijk van school of examenplaats. Belangrijker is hoe je er tegenover staat; is het je hoofd leermiddel of zie je het als steuntje in de rug? Ik weet van mijn directe medestudenten dat die het als het tweede gebruikten en ook van de klassen die na mij zijn begonnen zie ik een groot deel veel de boeken induiken.

Maar goed, weer genoeg over die database lijkt mij zo, ik ging er even op in omdat dat het enige punt leek te zijn waarop RelaxedAirlines zijn "AIS is een slechte school" mening baseerd. Ik heb het tot dusver nog niet als een slechte school ervaren, juist eerder het tegenovergestelde. Achja, ieder z'n mening .
JFT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels