.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 28-10-2009, 18:41   #81
San`85
Medical in the pocket

Airworker sinds: Sep 2008
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Kingair Bekijk Bericht
Goh, soort zoekt soort!!

Wat een bu...shit allemaal, dat alleen maar om te kunnen overleven in deze tijd. Alles over de rug van naive mensen.
Kun je dit misschien wat meer onderbouwen? Het lijkt mij juist niet verkeerd als een school een contract met een maatschappij heeft. Ok, een Beech1900 is geen bus of boeing, maar het is toch een begin, zeker in deze lastige tijden. AIS probeert tenminste iets te regelen voor leerlingen. Of heb je negatieve ervaringen met deze club?

Gr. Sander
San`85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2009, 18:37   #82
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2009
Brevet: Nog even dromen
Typeratings: niets noemenswaardigs
Uren: 1TT
Ik vind het weldegelijk iets heel goeds wat AIS onderneemt. Daar kunnen vele scholen nog een puntje aan zuigen. Dus nuttenloos is het niet mijne heren. Dus als opstap , al zou ik de kans krijgen met 6 handen aanpakken. De gedachtegang achter AIS om zo hun eigen studenten te laten beginnen op de Jetstream vind ik echt fantastisch. En je werk dan in Nederland, gok ik, wat er voor zorgt dat je goede belastingverekening krijgt. Wat dus weer gunstig is. Kan toch al gauw een 30 000 euro schelen voor de totale van de opleiding. Dat zijn nu net de kosten die je ook maak voor je TR. Maar als ik Richard V zou zijn , zou ik eerst de tijd gebruiken om die belasting voordeel eruit te trekken. Dus dat is een jaar of 3 denk ik. Dan heb je ook waarschijnlijk wel 1500 uur. Dan is je positie in de markt wel iets beter.Dus niet na 1 jaar al weggaan. Als de belasting regels er zijn, zou ik daarvan profiteren.

Maar das mijn kijk. Ik kan het mis hebben, want ik ben natuurlijk nog geen piloot, maar een wannabee. Zeg het me als ik het verkeerd zie.
JohnyBravo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2009, 19:32   #83
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: ATPL
Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Uren: 2500+
Citaat:
Origineel gepost door JohnyBravo Bekijk Bericht
Ik vind het weldegelijk iets heel goeds wat AIS onderneemt. Daar kunnen vele scholen nog een puntje aan zuigen. Dus nuttenloos is het niet mijne heren. Dus als opstap , al zou ik de kans krijgen met 6 handen aanpakken. De gedachtegang achter AIS om zo hun eigen studenten te laten beginnen op de Jetstream vind ik echt fantastisch. En je werk dan in Nederland, gok ik, wat er voor zorgt dat je goede belastingverekening krijgt. Wat dus weer gunstig is. Kan toch al gauw een 30 000 euro schelen voor de totale van de opleiding. Dat zijn nu net de kosten die je ook maak voor je TR. Maar als ik Richard V zou zijn , zou ik eerst de tijd gebruiken om die belasting voordeel eruit te trekken. Dus dat is een jaar of 3 denk ik. Dan heb je ook waarschijnlijk wel 1500 uur. Dan is je positie in de markt wel iets beter.Dus niet na 1 jaar al weggaan. Als de belasting regels er zijn, zou ik daarvan profiteren.

Maar das mijn kijk. Ik kan het mis hebben, want ik ben natuurlijk nog geen piloot, maar een wannabee. Zeg het me als ik het verkeerd zie.
Wat een onzin!

Ik word moe van die mensen die een keuze voor een bepaalde school ten onrechte goed proberen te praten...

Staat het op papier dat je baangarantie hebt? Bestaat deze club nog wel over 2 jaar? Wat heb je aan een dure jetstream rating.. NIKS!!!!!

Voor hetzelfde geld ga je naar de KLS/EPST/NLS waar de kansen op een "goede" baan aanzienlijk groter zijn...

En als je dan toch gaat voor een self sponsored typerating na een opleiding doe dan een goedkopere opleiding in het buitenland + een typerating (+ aantal uren ) op een B737/A320. Dan ben je goedkoper uit en heb je meer aan...
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2009, 22:40   #84
Richard-V
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2009
Citaat:
Maar als ik Richard V zou zijn , zou ik eerst de tijd gebruiken om die belasting voordeel eruit te trekken. Dus dat is een jaar of 3 denk ik. Dan heb je ook waarschijnlijk wel 1500 uur. Dan is je positie in de markt wel iets beter.Dus niet na 1 jaar al weggaan. Als de belasting regels er zijn, zou ik daarvan profiteren.

Dat ik daar 1 jaar zou blijven was eigenlijk maar een voorbeeld. Het was meer als een optie tot ik "beter" werk krijg. Ik ga toevallig gewoon 1 jaar als voorbeeld had ook 2 of 3 kunnen zeggen.

Maar ik kan het ook mis hebben he XD ben ook pas wannabee. Maar wel 1 die morgen een Grading moet doen :p
Richard-V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2009, 22:46   #85
Spinner
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2002
Brevet: Frozen ATPL CPL IR SE MEP MET FI CRE FE IRE
Typeratings: B90/99/100/200/300/350/1900 J31/32
Uren: 6000
flauwgevallen.gif

Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht
Wat een onzin!

Ik word moe van die mensen die een keuze voor een bepaalde school ten onrechte goed proberen te praten...

Staat het op papier dat je baangarantie hebt? Bestaat deze club nog wel over 2 jaar? Wat heb je aan een dure jetstream Rating.. NIKS!!!!!
Hoe duur is die type Rating dan eigenlijk Purno ?
Jij bent zo goed op de hoogte dus dat kan jij vast vertellen.

Arend van der Meer AIS Flight Academy
Spinner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2009, 23:35   #86
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

En waar staat dat het slecht is om een keuze te maken Purno. Respecteer iemands keuze.Ik vind het concept helemaal niet verkeerd. Want ik heb nog wel genoemd in mijn reactie::: Je kunt in nederland werken>>> dus belastingvoordeel in de eerste jaren na je opleiding. Ik zeg niet dat er een garantie is, maar daar kan dhr. A. vd. Meer je meer over vertellen, maar wel een redelijke kans dat je alvast een baan heb na de opleiding als Piloot wel te verstaan en niet op een duf kantoor baantje of vakkenvuller bij de LIDL , waar de meesten terecht komen die in deze tijden van een opleiding komen, want ik sprak laatst één van EPST en die is bijna sinds een jaar klaar bij EPST en werkt nu op kantoor. Niets ten nadele van EPST, want dat lijkt mij een fantastische opleiding met goede contacten die zeker in iets betere tijden je wel kunnen helpen aan een baan. Nu Helpt AIS je aan aan baan als piloot bij hun eigen Airline. En dat vind ik niet verkeerd. Ik hoop ook dat AIS slaagt als maatschappij over een zeer lange termijn die hopelijk ook niet ophoudt. Dus voor de afgestudeerde vliegers van AIS een baan en opstap kan bieden.

En ik heb mij laten informeren dat die TR helemaal niet extreem duur is.Er is een korting geregeld voor de studenten van AIS. Uiteindelijk is die TR ook een FULL TR. Met die uren die je gaat maken.

DUS purno. Ik praat niet iemands keuze goed.Want die keuze is goed. Of je het ermee eens ben of niet. Voor die persoon is de keuze goed en dat hebben wij met zn allen te respecteren.

Niemand in deze tijd, ook de grote namen in de vliegschool branche kan je een baan bieden.Zo ook de KLS niet, waarbij je wel 30000 eu meer betaald en een lege tr 73 krijg.Wat opzich niet heel verkeerd is maar geef mij dan maar een baan om lekker mn uren te maken op de BE1900 als co. Lekker uren maken.Daar doen we het toch voor.

Ik zou ook graag je beargumentatie willen lezen waarom jij dat vind, dat ik een keuze goed praat. Ik spreek zelf onafhankelijk.

Jij heb nu een mooie baan op een 777.Top zeg ik dan. Maar het is makkelijk praten vanuit een positie zoals de jouwe.We hebben het hier uiteindelijk over AI's die of werkeloos thuis op de bank terecht komen en hopelijk over 4 jaar een baan hebben of AI's die dan wel de kans krijgen bij AIS Airlines.

Geen aanval trouwens Purno. Laat dat voorop stellen.

Mvg,

JB
Oud 30-10-2009, 00:47   #87
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Uren: 2500+
Spinner;
Hoeveel precies?! Geen idee arend, Vertel.. Wel ken ik iemand die destijds bij Orange ca 30 000 E betaald heeft voor een B1900 Rating. Aangezien jij verkondigd dat jullie ook die opleidingen doen neem ik aan dat het om een zelfde bedrag gaat... Dit noem ik "duur" voor een rating waarmee je verder niks kan...

Ik ben ook wel benieuwd naar het brutoloon bij AIS airlines of Orange in verhouding tot de kosten van de typerating.
Bij Solid air staan die kosten van de rating totaal niet in verhouding tot het loon.... Hier maken ze misbruik van het soort jongens dat jij opleid.
Praktijken waarvan ik andere van wil behoeden.....

JohnyBravo;
Het gaat om jouw keuze.. Mijn opmerking was idd een beetje kort door de bocht. Wees je bewust van de risico's. Je hebt geen baangarantie. Trap dus niet in dit soort verkoop praatjes..Ga er dus niet vanuit dat je na je opleiding bij AIS op de jetstream aan de slag kan. Ze kunnen namelijk geen 40 man per jaar plaatsen. Mischien hooguit een hand vol als er verloop is.. Daarnaast is de jetstream 31 een vliegtuig met een zeer laag startgewicht. Als ex Turboprop vlieger zelf kan ik je vertellen dat die uren op de jetstream 31 bij veel maatschappijen niet erkend worden. Ben je jezelf hier wel van bewust?!? Ook is de kans zeer groot dat je vanwege gebrek aan jet ervaring bij een volgende baan opnieuw moet inversteren in een rating. Financieel haarlbaar? NEE!!!

Tot nu toe zijn er alleen leerlingen van AIS bij Solid terecht gekomen. Zonder je levensonderhoud beland je dan met een schuld van ruim 160 000 E. Je kan dan amper of niet eens je rente betalen laat staan aflossen.. Wil je in een dergelijke situatie belanden? Recent zijn er een aantal jongens bij Solidair ( ook AIS ers? ) ontslagen vanwege de crisis. Die zijn hun investering van 40 000+ E kwijt en zitten nu werkloos thuis, ook met een "verkeerde" rating...

Sorry voor mijn directe taalgebruik.. Ik heb een slechte ervaring met Arend (en) zijn vriendjes;
Een paar jaar geleden heb ik van dichtbij meegemaakt hoe iemand door Rossair ( = Orange = zelfde adres AIS ) tijdens het begin van zijn typerating op straat is gezet zonder typerating en kon fluiten naar zijn 45 000 euro's. Hetzelfde bedrijf maakte een doorstart en heet nu Orange. Orange had vacatures maar wilde hem alleen aannemen als hij opnieuw voor zijn typerating betaalde wat hij niet kon. Het heeft jarenlang geduurd voordat hij er weer bovenop was.

Nog meer negatieve en overeenkomende verhalen over Arend zijn vriendjes in het Orange topic;
Orange aircraft leasing
Orange

Naast Solidair is ook Orange aircraft leasing ook niet echt een bedrijf om als vliegschoolhouder trots op te zijn om leerlingen te plaatsen lijkt mij....

Arend.....Kom er maar in.....!

Laatst aangepast door Purno : 30-10-2009 om 11:26 Reden: Extra linkje
Purno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 05:51   #88
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

MG gaat er weer eens lekker voor zitten en juicht voor de "winnende" partij.
  Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 08:14   #89
vliegende jurist
Account aan het opheffen, en
oude posts verwijderen

Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
@ Purno: Zelfs met enige nuance blijft je verhaal heftig

@ MG: blijf je rustig zitten op de bank? Of gooi je er zelf nog wat olie op?
vliegende jurist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 08:55   #90
QED
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2007
Brevet: *****
Typeratings: ******
Uren: +
Citaat:
.
Naast Solidair is ook Orange aircraft leasing ook niet echt een bedrijf om als vliegschoolhouder trots op te zijn om leerlingen te plaatsen lijkt mij....

Waarom zouden vliegschoolhouders hun leerling überhaupt ergens 'moeten plaatsen'? In de echte wereld neem je zelf je beslissingen, neem je zelf risico's en solliciteer je zelf naar een baan..

En pilootjes moeten geplaatst worden door hun schooltje??? Wat een onzin! Wordt eens volwassen.. De KLS/KLM tijd van 1920 is uit… (en kom nu niet met een slap verhaal over de kosten van 160K etc).
QED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 09:13   #91
vliegende jurist
oude posts verwijderen

Citaat:
Origineel gepost door QED Bekijk Bericht
Waarom zouden vliegschoolhouders hun leerling überhaupt ergens 'moeten plaatsen'? In de echte wereld neem je zelf je beslissingen, neem je zelf risico's en solliciteer je zelf naar een baan..

En pilootjes moeten geplaatst worden door hun schooltje??? Wat een onzin! Wordt eens volwassen.. De KLS/KLM tijd van 1920 is uit… (en kom nu niet met een slap verhaal over de kosten van 160K etc).
Ik ben het wel met je eens MAAR (er is altijd een maar) ik denk dat Purno meer doelt op de misstanden m.b.t. suggestieve opmerkingen van vliegscholen over zogenaamde "garanties" die gegeven worden over banen en duurbetaalde typeratings.
Oud 30-10-2009, 09:38   #92
QED
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door vliegende jurist Bekijk Bericht
Ik ben het wel met je eens MAAR (er is altijd een maar) ik denk dat Purno meer doelt op de misstanden m.b.t. suggestieve opmerkingen van vliegscholen over zogenaamde "garanties" die gegeven worden over banen en duurbetaalde typeratings.
Daarin geef ik Purno ook gelijk. Punt is dat het een het ander instant houdt. Als de toekomstige piloten altijd verwachten dat de school de banen wel regelt, dan zullen (nieuwe) scholen zich in bochten moeten wringen om een plaats in de markt te veroveren. Dat bedoel ik ook met: de KLS/KLM tijd is uit... De markt is vrij...

De concurrentie tussen scholen zou moeten gaan over de kwaliteit van het onderwijs, niet over banen en vliegmaatschappijen
Oud 30-10-2009, 09:58   #93
JohnyBravo
exit
heeft nog geen status

@ Purno .Wat betreft het uren op een turbo prop. Ja ik weet inderdaad dat prop uren inderdaad niet heel veel doen.Maar je ben wel Frozen off. Is idd wel een dure frozen off.Daar ben ik het wel mee eens. Ik zit niet zo diep nog in de vliegersbranche, dus de verhalen van jou over Arend en cornuiten weet ik niet. Ieder zijn visie.Jij zat op de F50 he? Weet ik mij zo te herinneren.

Ga jij dr maar lekker voor zitten MG. Let the bitchfight begin.haha.
Oud 30-10-2009, 10:41   #94
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

Nee, gooi er voorlopig nog even geen vuur op. Heb al wat bruggen te veel verbrand, me thinks.
Plus ik houd niet van warm bier. Proost. Dingdingdingding. De tweede ronde. DE TWEEDE RONDE.
  Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 11:23   #95
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
Citaat:
Maar je ben wel Frozen off. Is idd wel een dure frozen off.Daar ben ik het wel mee eens..

Frozen off ?? je bedoelt dat je effe met je Jetstream je volledige ATPL binnen haalt ?? hoe lang denk je daar bij Orange te gaan sturen ?
Of word je verteld dat je met een jaartje je ATPL binnen hebt ?
Kan je vertellen dat je een paar jaar verder bent voordat je op een Jetstream effe je volledige ATPL hebt.

En Arend, 6000 uur?? Are you kidding!!!
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 11:53   #96
Junior01
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B757/767
Citaat:

Sorry voor mijn directe taalgebruik.. Ik heb een slechte ervaring met Arend (en) zijn vriendjes;
Een paar jaar geleden heb ik van dichtbij meegemaakt hoe iemand door Rossair ( = Orange = zelfde adres AIS ) tijdens het begin van zijn typeRating op straat is gezet zonder typerating en kon fluiten naar zijn 45 000 euro's. Hetzelfde bedrijf maakte een doorstart en heet nu Orange. Orange had vacatures maar wilde hem alleen aannemen als hij opnieuw voor zijn typerating betaalde wat hij niet kon. Het heeft jarenlang geduurd voordat hij er weer bovenop was.

Nog meer negatieve en overeenkomende verhalen over Arend zijn vriendjes in het Orange topic;
Orange aircraft leasing
Orange

Volgens mij worden Orange en AIS hier wat door elkaar gehaald. AIS zit inderdaad in het ex Rossair/Orange gebouw. Huidige adres Orange is volgens de site ergens anders http://www.flyorange.com/orange/inde...txtd&Itemid=36

Geen idee wat de kosten van een J32 Rating bij AIS zijn maar in mijn glazen bol kijkend zal het geen 30.000 euro zijn. Daarbij telden in het verleden uren op de J31 van base wel en uren op de B1900 van Rossair niet voor aanname bij KLM. Dat terwijl de B1900 wel zwaarder is. Ging KLM om het feit dat het MPA uren moesten zijn.

Als vliegschoolhouder is het in mijn ogen vooral belangrijk om trots te zijn op de kwaliteit van de leerlingen die je aflevert. Waar ze terechtkomen hangt voor een belangrijk deel van de leerling zelf af.
Junior01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 12:41   #97
boschr
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2009
Ze hebben toch bij AIS een (goedgekeurde) B1900 simulator................................?
boschr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 13:00   #98
Alien
Postive rate

Alien's Avatar

Airworker sinds: Jun 2001
Brevet: ATPL / FI
Typeratings: E190 (F70/MD11/777)
Uren: 5000+
Afgezien of je het met de standpunten hier eens bent, vind ik het al heel wat dat de vliegschooleigenaar (Spinner)meedoet in de discussie. Naar mijn weten is hij de enige op dit forum.(Ze zouden de chef van Stella eens moeten uitnodigen )

Het geeft mijn inziens in ieder geval aan dat hij niet ergens een verborgen agenda heeft en zich stil houdt met het idee 'de leerlingen komen toch wel'. IMHO
Alien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 13:44   #99
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

De "chef" van Stella is al vele malen uitgenodigd, maar heeft zelfs niet ge-RSVP-ed.
Oops, terug op de bank.
  Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 16:21   #100
beech1900
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: atpl
Typeratings: citation
Uren: 3700+
ais flightacademy

Ik zag dat het tijd werd om weer eens te reageren.
wij als Orange Aircraft Leasing vragen €20k voor de typerating op de B1900.
Dit is inclusief alle nevenopleidingen zoals CRM, firefighting,ditching, pleisters plakken e.d..
Dit zijn de werkelijke kosten, iedere bezoeker op dit forum is slim genoeg om dat zelf te kunnen narekenen en navragen.
Wat de deal bij AIS is voor de J31/32 weet ik niet.
Wanneer wij iemand in opleiding nemen, dus of van AIS of van een andere opleiding krijgt hij vanaf dag 1 een opleidingssalaris en heeft de persoon in kwestie een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met dien verstande dat deze persoon wel geacht wordt de linecheck te behalen. Na het behalen van de line check betalen wij de salarissen zoals op onze website is omschreven. daarnaast worden er daggelden betaald en dragen wij zorg voor de accomodatie ( hotel / Crew house) en de reiskosten van en naar onze operatiegebieden.
Toegegeven, het is geen wereldsalaris, maar wel zodanig dat je er aardig van rond zou moeten kunnen komen.
Aangezien er vrij weinig mensen rondlopen om als captain op de B1900 te vliegen,zullen wij ze zelf naar die positie moeten brengen en dat geeft dan weer wat meer lucht, voor betrokken vlieger als ook voor ons.

Om even een beeld te geven: 3 jaar geleden moest ik bedelen of wellicht iemand bereid was om op de B1900 te gaan vliegen, nu heb ik een sollicitanten file van meer dan 1000.
Als lowtimer kun je naar mijn mening beter bij AIS Airlines of Orange vliegen op een relatief kleine machine dan jaren gaan wachten op iets groters wat misschien gaat komen.

nog een vraag aan Purno: wie was dat dan wel, die een typerating niet bij Rossair kon afmaken en die bij Orange daarvoor weer gevraagd zou worden nogmaals te betalen?
Ik ken die persoon niet, je mag een pm sturen, ben zeer benieuwd.

Harry van Lieshout
Orange Aircraft Leasing
beech1900 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 17:23   #101
Alien
Postive rate

Alien's Avatar

@beech1900 ; Op jullie website staat nog steeds dat er vacatures zijn i.v.m. vlootexpansie.
Begrijp ik dan goed dat er dus ongv. 1000 man niet in aanmerking komt? Of zorgen jullie voor een zogehete 'recruitment reserve' ?

Citaat:
nu heb ik een sollicitanten file van meer dan 1000.
Oud 30-10-2009, 19:15   #102
Alien
Postive rate

Alien's Avatar

Met alle respect, maar als ik er geen gemotiveerde details bij hoor, heeft het allemaal een hoog Telegraaf-reactie gehalte.
Wat je zegt is dat het hele verhaal van beech1900 gelogen is?
Oud 30-10-2009, 21:14   #103
beech1900
heeft nog geen status

Brevet: atpl
Typeratings: citation
Uren: 3700+
@Alien, even een uitleg. Deze 1000 sollicitanten zijn uiteraard niet allemaal bruikbaar, velen hebben alleen FAA of SAA brevetten en geen Europese papieren, maar sommigen wel een B1900 rating.
Die zijn dan wel interessant voor ons, althans zouden dat kunnen worden.
Vandaar dat er op de website staat dat wij vacatures hebben.
Uit die 1000 hebben wij een short list gemaakt, waarop overigens ook lezers van dit forum staan.
Momenteel hebben wij voldoende vliegers en zodra de volgende uitbreiding een feit is ( als alles goed gaat januari/februari 2010) houden wij weer selectiedagen.

@kingair, geloven moet je in de kerk / moskee doen.
En waarom zouden AIS Airlines en Orange opgepakt moeten worden?
AIS Airlines en Orange bieden low timers een kans.

Wij (OAL) maken geen winst op de opleiding, zoals eerder gezegd, dit zijn de reeele kosten, indien gewenst publiceer ik wel een overzicht van deze kosten op maandagmorgen.
Een bond aanbieden zoals sommige grotere maatschappijen doen, kunnen wij ons helaas niet permitteren.
beech1900 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2009, 21:35   #104
QED
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Kingair Bekijk Bericht
Laat ik zeggen dat Purno geheel gelijk heeft en deze clubs moeten opgepakt worden en in het schavot geplaatst worden!! Verder laat ik het hierbij, maar ik kon deze mooie verhalen niet zonder reactie voorbij laten gaan!

Kingair, je onderbouwd idd niets... je verwijst maar wat.. roept maar wat... maar niemand is hier gek... man en paard graag...
Oud 30-10-2009, 23:08   #105
Spinner
heeft nog geen status

@purno:

Nu vraag jij mij hoeveel de type voor de jetstream gaat kosten terwijl jij eerder roept dat hij duur is.

Hoeveel denk je dat hij gaat kosten ?

@ Kingair: wees een vent en vertel net als ik wie je bent.
Gezien je Rating en je uren ben jij een ex AIS werknemer welke zijn geluk heeft gezocht bij Orange. Vervolgens ontslagen omdat je willens en wetens met een klapband in in take off bent gegaan vanuit de woestijn in Libie.

Misschien begrijpen de mensen dan hier waarom je Orange en AIS niet zo leuk vindt.

Laatst aangepast door Spinner : 30-10-2009 om 23:10 Reden: het woordje "en" tussen Orange en AIS
Oud 31-10-2009, 00:13   #106
First the Last
Mostly cruising at FL370

Typeratings: B737NG
Uren: 2000
@MG, wordt het al wat spannender? Als je nog ruimte naast je hebt, .
First the Last is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2009, 00:45   #107
Joep
exit
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2005
Brevet: ppl
Citaat:
Origineel gepost door Altimiter Bekijk Bericht
Frozen off ?? je bedoelt dat je effe met je Jetstream je volledige ATPL binnen haalt ?? hoe lang denk je daar bij Orange te gaan sturen ?
Of word je verteld dat je met een jaartje je ATPL binnen hebt ?
Kan je vertellen dat je een paar jaar verder bent voordat je op een Jetstream effe je volledige ATPL hebt.
Altimiter, lees eerst, denk na en zet dan pas een zinnige reactie neer waar we wat aan hebben:
Bij Orange vliegen ze Beech 1900, AIS gaat dat met Jetstreams doen.
Orange en AIS zijn twee verschillende bedrijven, er gaat dus niemand bij Orange Jetstream sturen.

Ik begrijp dat je in de war gebracht kunt zijn door Purno met zijn suggestieve opmerkingen (Rosair=Orange=AIS) maar even zoeken in de registers van de KvK had je kunnen leren hoe het werkelijk zit.
Natuurlijk vlieg je niet "effe" je ATPL-uren op een Jetstream maar de uren tellen wel gewoon als "Multi Pilot".
Joep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2009, 10:42   #108
Junior01
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B757/767
Ik denk dat een complete typerating met alle verplichte nummers inderdaad hard richting de 20k gaat. Alle kosten buiten de simulator om zijn gelijk voor ieder type (reiskosten, hotels, daggeld, firefighting, securitycursus e.d.). Waar ik dan benieuwd naar ben is het salaris van de startende FO.

@Spinner, laat je niet opnaaien door Kingair. Hij roept alleen maar zonder argumenten. Ik begrijp de verleiding om wat details van hem hier op het forum te zetten maar ik zou het weer verwijderen. Ben de verstandigste in deze discussie.
Junior01 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2009, 10:53   #109
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

First the Last, ik zal even plaats maken.
Spinner, ik begrijp dat het noemen van een naam je misschien in het keyboard brand, maar ik zou het nalaten als ik jou was.
We hebben allemaal wel eens stomme fouten gemaakt (ook jij en ik), maar om dat nu in een openbaar forum bekend te maken. Het is en blijft een klein wereldje.
Je weet dat ik je i.h.a. goed gezind ben, maar hier sla je mijns inziens een verkeerde weg in.
Denk aan je bloeddruk en laat je inderdaad niet opnaaien.
Aan de andere kant, maakt het de discussie wel weer interessanter, maar als je je alsnog wilt laten gaan, moet er wel een grotere bank komen.
CHIPS!
  Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 11:04   #110
Spinner
heeft nog geen status

@ Purno: Ik zit naast MG op de bank te wachten, ik weet nog steeds niet wat die type gaat kosten.

@ MG: Ik heb geen naam genoemd, dat mag hij zelf doen als hij dat wil. Ik vind het een beetje flauw van Kingair om vanuit de annonimiteit te schreeuwen dat een bepaald bedrijf slecht is en vervolgens niet aangeeft waarom. Onderbouwen noemen ze dat toch ?

Overgens wel gezellig hier op de bank

@ Junior01: Ik denk dat je aardig in de buurt komt maar ik denk dat het goedkoper kan. Misschien moet ik even in overleg met Purno
Oud 01-11-2009, 11:28   #111
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

Spinner, sorry jij mag niet op de bank. Jij moet de ring in. Ik heb goed geld betaald voor dit kaartje en wil een vet goed moddergevecht zien.
Toegegeven ik had ook liever Diana en Yolanthe zien modderworstelen, maar we zullen het met jou, Purno en Kingair moeten doen.
Misschien dat Lieke, prettyfly, Boeing747 zich nog even in het gevecht willen mengen.
Dus hop van de bank af. Moet je nou kijken, er zit meteen een hele moddervlek op.
Gadverdamme. BIER!
  Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 12:37   #112
André
Status aparte :-)

André's Avatar

Airworker sinds: Oct 2003
Typeratings: F50, Emb 190 Series, Airbus 320 Series.
Uren: Nooit genoeg!!!
Andre nestelt zich naast MG op de bank nadat Spinner met een zuurgezicht afdroop en zegt net nadat ie een schaal met bitterballen op tafel heeft gezet en terwijl ie een biertje open trekt.

"Hey fuck, dit is de bank van Beer, heeft ie die laten staan? Nou ja, hij zit in ieder geval lekker, hoop dat Beer toch ook weer langs gaat komen! Ik zie de Popcorn van Flying Dutchman nog in de naden zitten, Anyway"

"jongens, dat vliegen met een Jetstream voor westerse Olieboeren waar dan ook ter wereld kan je wel vergeten als je niet IOSA gecertificeerd bent en je captains minder dan 4000 uur total en 1000 uur on type hebben, en als de F/O's minder dan 1000 uur total hebben zijn ze ook niet welkom.

Dussssss, prettige wedstrijd met je startup airline waarin je met Jetstreams gaat opereren. Om nog maar te zwijgen van het idee dat je er geld mee gaat verdienen als ticket verkopende airline op gelijk welke route, want naar mijn mening zitten er gewoon te weinig stoelen in om uberhaupt het geld bij elkaar te verdienen die de lasten gaan dekken. Nee, ik denk dat het idee wel goed is, maar dan zal je er toch wat anders voor moeten verzinnen qua operatie, danwel qua kist die je er voor gaat gebruiken.

Maar goed, als je 1 kist heb die je een beetje ergens kan laten vliegen, en 10 AbInitio's rechts hebt zitten die allemaal zo'n 10 tot 15 K voor de TR hebben betaald (ALS het dat kost, want zelfs Spinner brand zijn vingers niet aan het noemen van een bedrag terwijl hij JUIST degene is die het zou moeten weten) dan gaat het wel lukken. Want het gaat wel ZO'N aanzuigende werking hebben voor AIS dat ze ineens 200 leerlingen per jaar van Stella afsnoepen. En dat brengt dan wel weer geld in het laatje. En de Mythe leeft nog wel een jaar door nadat de kist weer werkeloos aan de grond staat na het eerste contract van een paar maanden, onder het motto van "we zijn er mee bezig nieuwe contracten binnen te halen".

Ben benieuwd hoe lang Stella op zich zal laten wachten tot er een Stella Aviation AOC aangevraagd gaat worden voor een Citation waar de leerlingen dan F/O op worden? "

Schijt m'n bier word lauw en de bitterballen koud, ff doordrinken en van die overheerlijke bitterballen smikkelen."

Groeten

Andre
André is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 12:58   #113
prettyfly
heeft nog geen status

prettyfly's Avatar

Airworker sinds: Jan 2006
Brevet: CPL
Typeratings: B744/8 P2x
Uren: 2250
Thumbs up Andre

prettyfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 13:25   #114
Spinner
heeft nog geen status

Andre:

* AIS gaat voor westerse olieboeren vliegen.
* AIS gaat 1 kist opereren.
* De type gaat tussen de 15 en de 20 K kosten.

Andre heb jij met Purno gepraat of zo ?

Waar haal je de info vandaan ?

Ook voor jou, als je iets niet weet kan je je beter stil houden en op de tribune plaats nemen.

Laatst aangepast door Spinner : 01-11-2009 om 15:06 Reden: . en ,
Oud 01-11-2009, 13:53   #115
vliegende jurist
oude posts verwijderen

.............

Laatst aangepast door vliegende jurist : 13-07-2011 om 10:47
Oud 01-11-2009, 14:53   #116
Alien
Postive rate

Alien's Avatar

Dit is wel erg makkelijk, gewoon een hoop onzin het PBB op gooien en dan maar verwachten dat de 'verantwoordelijken' het corrigeren.

We kunnen ook iets minder 'hear-say' en 'assumptions' posten en de discussie op die manier wat schoner houden...
Oud 01-11-2009, 15:03   #117
Spinner
heeft nog geen status

Beste Vliegend jurist:

Graag wil ik geen dingen naar buiten brengen die ik niet waar kan maken of die niet waar zijn. Als je anderen daar op wijst moet je het zelf ook niet doen.

Om een idee te geven wat de type gaat kosten het volgende:
AIS is ook TRTO , hiermee zijn we in staat om de Jetstream Rating in de opleiding op te nemen. De opleidings kosten zullen hierdoor wel iets hoger liggen maar zeker minder dan 10 K. Lees de type kost minder dan 10k !!!!!!!!
Overgens is dit een keuze je mag ook het oude traject kiezen.

Mijn inziens ontbreekt het bij afgestudeerde leerlingen aan ervaring.
Wij hopen op de manier iets aan deze situatie te doen.

zo nu eerst een

Laatst aangepast door Spinner : 01-11-2009 om 15:05 Reden: wilco Alien
Oud 01-11-2009, 15:18   #118
QED
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door André Bekijk Bericht
Nee, ik denk dat het idee wel goed is, maar dan zal je er toch wat anders voor moeten verzinnen qua operatie, danwel qua kist die je er voor gaat gebruiken.
Nou Andre, ga het dan beter doen als je het beter weet. Ondernemers afzeiken vanaf de bank kunnen we allemaal. Maar DOEN WE ER ZELF OOK IETS AAN....???
Oud 01-11-2009, 16:33   #119
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

NEEN, driewerf NEEN, want de beste stuurlui zitten op de bank!
Proost.

Als je niet tegen kritiek kunt, zou ik niet aan zo'n operatie beginnen.
Hoe je met die kritiek omgaat is hoe men het kaf van het koren scheidt.
Je kunt hem bijvoorbeeld negeren en de kop in het zand steken(stella), de kont tegen de krib en hard terug schreeuwen (Arend op een slechte dag) of gefundeerd de kritiek onderuit halen (Arend op een goede dag) en een heel scala van mogelijkheden daar tussen in.
  Met citaat antwoorden
Oud 01-11-2009, 19:47   #120
vliegende jurist
oude posts verwijderen

[.
................

Laatst aangepast door vliegende jurist : 13-07-2011 om 10:46