.:.
Oud 19-09-2009, 11:07   #41
Iz
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: B737, B757/B767, E120
Ligt het nou aan mij of zie ik gewoon echt het probleem niet om bij een club als Lion Air te gaan vliegen op een 737-900ER? Zolang je niet gebonden bent doe je ontzettend—I repeat—ontzettend goede ervaring op. So what dat het salaris slecht is en het niet een gerenommeerde airline is. Als ik mensen mag selecteren dan heb ik veel liever iemand die toch bij Lion Air is gaan vliegen dan iemand die bij de Van der Valk is blijven vliegen omdat hij niet durft of wil.

Tuurlijk, paar praktische dingen om te checken zoals je verzekeringen. En bel ff rond bij een paar airlines hier wat ze er van vinden als je gaat vliegen bij een airline met een mindere reputatie. En of je niet jaren daar vast zit.

Juist die mensen die naar een ander land gaan, bereid zijn om de handen uit de mouwen te steken, dat zijn de mensen met een goede werkethiek. En daarbij leer je veel meer bij een club waarbij misschien niet alles perfect is dan bij een airline waar alles tot in de puntjes is geregeld.

Dat was dan wellicht een beetje off topic, er komt namelijk een "maar" aan: MAAR... Als een vliegschool een dergelijke airline promoot als zijnde een fantastische partner om te gaan vliegen, dan vind ik dat ook weer niet kloppen. Hardstikke goed om in zeer slechte tijden zoals deze bij een club als Lion Air te gaan vliegen (onder het mom, beter dan niets!), maar ook toen de tijden nog goed waren pronkte Stella met deze airline. De caveats van werken voor deze airline zijn namelijk niet mis en worden naar mijn mening nogal weggemoffeld.
Iz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 11:51   #42
a$x
Gast
heeft nog geen status

@ Jetblast, bedankt! Je hebt helemaal gelijk mbt Stella.
Zie net weer een stuk in de telegraaf: LUCHTVAART ZOEKT HOOGVLIEGERS... Kort citaat: Behalve naar technici blijft er immers vraag naar piloten en stewards/stewardessen.

@ Deoostblokker, I get your point. Ik kan er alleen niet goed tegen als er geen vooruitgang ergens inzit. Met wat ik nu doe maak ik me 0,0 minder aantrekkelijk voor maatschappijen. Het is misschien ook: you want what you can't have.

Het enige wat me tegen zou houden bij Lion Air te gaan vliegen zou zijn dat je daarna in Europa nergens meer aan de bak komt omdat je bij een blacklist vliegt. Als ik de verhalen hoor van de vrienden van me die in Indonesie op de Caravan vliegen hoor zou ik daar zo voor tekenen.
  Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 12:19   #43
49015
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2001
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
Citaat:
Origineel gepost door Iz Bekijk Bericht
Ligt het nou aan mij of zie ik gewoon echt het probleem niet om bij een club als Lion Air te gaan vliegen op een 737-900ER? Zolang je niet gebonden bent doe je ontzettend—I repeat—ontzettend goede ervaring op. So what dat het salaris slecht is en het niet een gerenommeerde airline is. Als ik mensen mag selecteren dan heb ik veel liever iemand die toch bij Lion Air is gaan vliegen dan iemand die bij de Van der Valk is blijven vliegen omdat hij niet durft of wil.

Tuurlijk, paar praktische dingen om te checken zoals je verzekeringen. En bel ff rond bij een paar airlines hier wat ze er van vinden als je gaat vliegen bij een airline met een mindere reputatie. En of je niet jaren daar vast zit.

Juist die mensen die naar een ander land gaan, bereid zijn om de handen uit de mouwen te steken, dat zijn de mensen met een goede werkethiek. En daarbij leer je veel meer bij een club waarbij misschien niet alles perfect is dan bij een airline waar alles tot in de puntjes is geregeld.

Dat was dan wellicht een beetje off topic, er komt namelijk een "maar" aan: MAAR... Als een vliegschool een dergelijke airline promoot als zijnde een fantastische partner om te gaan vliegen, dan vind ik dat ook weer niet kloppen. Hardstikke goed om in zeer slechte tijden zoals deze bij een club als Lion Air te gaan vliegen (onder het mom, beter dan niets!), maar ook toen de tijden nog goed waren pronkte Stella met deze airline. De caveats van werken voor deze airline zijn namelijk niet mis en worden naar mijn mening nogal weggemoffeld.
En hier ben ik het absoluut mee eens. Het heeft niks met 'die hard' zijn te maken als je de wereld afreist op zoek naar je eerste baan, ook al betaalt het nauwelijks. Je wilt toch liever vliegen dan een suf baantje in Nederland? Wat is het verschil met de jongens die in het verleden de stoute schoenen aantrokken en in de bush gingen vliegen?

Natuurlijk moet het een en ander niet ten koste gaan van je persoonlijke veiligheid. Ik zou dat heel goed onderzoeken in Indonesie, naudjuh, er komen heel wat enge geluiden uit die richting!

En wat Iz zegt, het is van de zotte om een dure opleiding te volgen als je er al van uit gaat dat je eerste baan in de jungle is. Volg dan een goedkope FAA-cursus. Maar als je je nu in een situatie bevindt waar je geen ander werk kunt krijgen dan een vage club in het verre Oosten, why not? Misschien dat het in KLS-kringen not done is (ok, I'll take that back).
49015 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 14:18   #44
Mike5
heeft nog geen status

Mike5's Avatar

Airworker sinds: Oct 2002
Brevet: JAA ATPL
Typeratings: SA227/226 + ATR42/72 + C550/560 + G5/G550/G450/G350 + C560XL(S)
Uren: links, rechts en in de crewrest
Citaat:
Origineel gepost door naudjuh Bekijk Bericht
@ Jetblast, bedankt! Je hebt helemaal gelijk mbt Stella.
Zie net weer een stuk in de telegraaf: LUCHTVAART ZOEKT HOOGVLIEGERS... Kort citaat: Behalve naar technici blijft er immers vraag naar piloten en stewards/stewardessen.
Hieruit blijkt dus dat je niet alles wat in de krant staat voor zoete koek moet nemen. Het is gewoon niet waar op het moment. (en komende jaren). Daarbij begrijp ik de zin niet zo. Behalve naar technici: wordt hier mee bedoeld, "niet naar technici, maar wel naar piloten en steward(essen), of "behalve naar technici ook naar piloten.....? In beide gevallen is het onzin. Maar de ene stelling is alleen nog meer onzin dan de andere.

Denk eerlijk gezegd dat er geen een maatschappij naar kijkt of je bij een “black listed” airline gevolgen hebt. Niet alle bedrijven worden gestaafd aan deze standaard. Mijn eerste werkgever was zeker op de blacklist komen, mocht het doorgelicht worden. Maar dat maakt mijn ervaring er niet minder om als vlieger. Ik heb daar juist heel veel geleerd. Als jij 1000hrs B737 hebt, heb jij gewoon 1000hrs B737!

Maar laten we nu maar eens afwachten of Stella echt iets heeft. Want voor mij is het nog steeds eerst zien en dan pas geloven. Sinds ik mijn carrière in de luchtvaart begon ben, hebben vliegscholen maar een waarheidsgehalte van 5% in hun verhalen. Dus zo lang er nog geen aanwijsbaar en noemenswaardig programma bestaat tussen Stella en Lion air, wordt dit verhaal door mij afgedaan als BS.

Grtz Mike5

Laatst aangepast door Mike5 : 19-09-2009 om 18:01
Mike5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 15:54   #45
Jetblast
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2007
Typeratings: B744(expired), F70/F100
Uren: 3000
Citaat:
Origineel gepost door 49015 Bekijk Bericht
Maar als je je nu in een situatie bevindt waar je geen ander werk kunt krijgen dan een vage club in het verre Oosten, why not? Misschien dat het in KLS-kringen not done is (ok, I'll take that back).
Omdat vliegen niet je leven moet zijn. Hoe mooi ook, het is en blijft een baan. Om daarvoor naar de bush te verhuizen gaat mij veel te ver. Maar goed, dat is mijn mening.
Jetblast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 17:21   #46
49015
heeft nog geen status

Wel een dure baan dan!
Oud 19-09-2009, 17:44   #47
Jet Man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2008
Typeratings: B737, B767
Uren: 3000 and building
@Jetblast: ieder zijn ding
Jet Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 21:04   #48
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Citaat:
Het enige wat me tegen zou houden bij Lion Air te gaan vliegen zou zijn dat je daarna in Europa nergens meer aan de bak komt omdat je bij een blacklist vliegt. Als ik de verhalen hoor van de vrienden van me die in Indonesie op de Caravan vliegen hoor zou ik daar zo voor tekenen.
Waarom zou je in Europa niet aan de bak komen????

Ga dan ook op een Caravan in Indonesie vliegen. Het zal je mooiste vliegervaring van je carriere worden.
oboema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 21:09   #49
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Jetblast Bekijk Bericht
Dus jij bent bereid om, zegmaar, alles op te geven om daar maar te kunnen vliegen?
Een voorbeeldje:

Lion Air Indonesië

FO top
After line training: IDR 21.000.000 + IDR 60.000 per hour (80 - 90 hrs per month). Figures are before tax (1 EUR = 14,222.88 IDR)
bron: pilotjobsnetwork.com

Is dus een bruto salaris van maximaal € 1856.
Even aangenomen dat je een lening hebt moeten afsluiten voor je opleiding, hou je nog maar bar weinig over om van te leven. Laat staan om af en toe naar NL te gaan om vrienden en familie op te zoeken.

Ik vind je een die hard als je er zoveel voor over hebt om maar te kunnen vliegen.
Als je ooit in Indonesie bent geweest dan weet je dat je voor dit bedrag een heel goed nasietje kan halen.

@naudjuh

Ik had niet gelezen dat je te jong was voor die Caravanjob.....

Als je het kan rondbreien met je kredietverlener zou ik zeker voor de kans bij Lion Air gaan.
Je hebt het voordeel van je jonge leeftijd (wat heb je te verliezen om er een paar jaar tegen aan te gooien) en ervaring is ervaring.

Ik vind het van een goede instelling getuigen dat je deze mogelijkheden onderzoekt.

Zolang je maar niet voor je typerating gaat betalen, daarmee diskwalificeer je je pas echt.

Succes!

Laatst aangepast door oboema : 19-09-2009 om 21:23
Oud 19-09-2009, 21:15   #50
49015
heeft nog geen status

Ik vind dat bedrag eerlijk gezegd ook heel erg meevallen. Je kunt er met gemak je rente van betalen. Jongelui van 19 verdienen in Nederland doorgaans een stuk minder.
Oud 19-09-2009, 21:26   #51
Mr Jones
Did I fire 6 shots or only 5?

Mr Jones's Avatar

Airworker sinds: Sep 2007
Typeratings: A320
Uren: 3000+
Citaat:
Origineel gepost door 49015 Bekijk Bericht
Ik vind dat bedrag eerlijk gezegd ook heel erg meevallen. Je kunt er met gemak je rente van betalen. Jongelui van 19 verdienen in Nederland doorgaans een stuk minder.
Vergeet niet dat dat het salaris van een FO TOP is he
Als je daar begint is het een stukje minder en kun je je rente NIET betalen.
Mr Jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 21:36   #52
49015
heeft nog geen status

Ja maar FO base verdien je, als ik PPJN goed lees, tijdens linetraining. Dat mag dus geen probleem zijn, tenzij linetraining drie jaar duurt

Maar goed, ik ken die club niet, dus ik zeg er maar niet te veel over!
Oud 19-09-2009, 22:15   #53
Exit
Gast
heeft nog geen status

vage Indonesische toko ( hallo , je moet hier niet even voor naar de UK..Nee, Indonesie!) , geen beste reputatie , overleeft indirect via de lage salarissen voor wanna-be's van een vliegschool , prutseroperation.

Heb toen ik zelf net van school kwam ook eens zo'n "gouden kans" gehad en die afgeslagen.Nog steeds blij om..

Doe vooral wat je niet laten kunt , maar doe niets wat je niet kan maken.

Succes ermee.
  Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 22:26   #54
Julien
Gast
heeft nog geen status

Ik weet niet hoe het zit met andere maatschappij, of dat Lionair uberhaupt op een zwarte lijst staat, maar bij Air France kom je er niet in als je ervaring hebt op gedaan bij een maatschappij die "black listed," is.

Overigens heb ik wel bewondering voor Naudjuh's volhardendheid. Het zal een mooie ervaring zijn, maar het wordt minder mooi als je een schuld van 150K hebt.

Maargoed, Naudjuh heb je gekeken naar Air Tahiti (NIET Air Tahiti Nui). Dit is een regionale maatschappij op Tahiti / Frans Polynesie. Als het goed is nemen zij aan, maar niet de grote Air Tahiti Nui, dat is die maatschappijmet A340s, Air Tahiti is een regionale maatschappij die vliegt met ATR42, ATR72, Beechcraft, en de Twin Otter als ik het goed heb Een maatje van me vliegt er en hij is binnengekomen met 250TT. Arbeidsvoorwaarden weet ik niet, maar ik kan het voor je navragen
  Met citaat antwoorden
Oud 19-09-2009, 23:51   #55
a$x
Gast
heeft nog geen status

@ Oboema, het is al rondgebreid. Wat bedoel je met het disqualificeren na het betalen voor een TQ, is dit Lion Air specifiek?

Even over het feit dat je net je rente kunt betalen. Als je in NL werkt (blijkbaar in van der Valk) is je salaris niet hoger, een stuk lager.

@ Julien, heb je ff een PM gestuurd!

On topic: feit blijft dat er vaak foutief geinformeerd wordt naar mensen die over het beroep nadenken. Ben nog steeds erover aan het nadenken om een collumn te gaan schrijven ergens maar daar heb ik nog niet écht tijd voor gehad. It would be an eye-opener.

Edit: Net alsnog maar even een standaardblogje gemaakt (zie Arbeidsmarkt voor Ab initio's daar ik geen spammer wil lijken).

Laatst aangepast door a$x : 20-09-2009 om 00:51
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 00:53   #56
oboema
heeft nog geen status

oboema's Avatar

Citaat:
@ Oboema, het is al rondgebreid. Wat bedoel je met het disqualificeren na het betalen voor een TQ, is dit Lion Air specifiek?

Dit is mijn persoonlijke mening. Ik vind betalen voor een typerating not done.
Oud 20-09-2009, 00:54   #57
a$x
Gast
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door oboema Bekijk Bericht
Dit is mijn persoonlijke mening. Ik vind betalen voor een typerating not done.
Ok, ieder zijn mening
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 13:09   #58
Djanello
heeft nog geen status

Djanello's Avatar

Airworker sinds: Feb 2005
Brevet: (f) ATPL
Typeratings: 737NG
Uren: 260
Stuur een bericht via MSN naar Djanello
Het lionair loon hierboven is netto, niet bruto. Ook krijg je een appartement van het bedrijf.

Lionair staat inderdaad op de zwarte lijst van Europa, net als bijna alle andere maatschapijen uit Indonesie. Ook moet je zelf voor je typerating betalen.

Ik ben zelf al wat ouder (28) maar zie Lionair als een superkans, zeker als je weet dat er zoveel afgestudeerde vliegers zijn en bijna geen kansen binnen Europa.
Djanello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 13:22   #59
MHA
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2008
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Julien Bekijk Bericht
Ik weet niet hoe het zit met andere maatschappij, of dat Lionair uberhaupt op een zwarte lijst staat, maar bij Air France kom je er niet in als je ervaring hebt op gedaan bij een maatschappij die "black listed," is.
Terwijl redundante cockpitcrew van AF KL-groep dochters wel weer de kans krijgen om bij 'black-listed' Air Astana te vliegen (zal wel door de uitzondering voor sommige Astana kisten komen, maar toch).
MHA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 13:40   #60
Surferboy
Gast
heeft nog geen status

Volgens mij is Air Astana niet blacklisted, maar de Kazachstaanse CAA.
  Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 13:56   #61
MHA
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2008
Uren: geen
Volgens deze lijst (pdf) wel in ieder geval. In hoeverre deze up to date is weet ik niet.

edit : Sorry, mijn fout. Astana heeft 'operational restrictions' ipv dat ze blacklisted zijn. My bad !

Laatst aangepast door MHA : 20-09-2009 om 13:59 Reden: lezen is ook moeilijk
MHA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 14:09   #62
Jet Man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2008
Typeratings: B737, B767
Uren: 3000 and building
Even off en daarna weer ontopic, gaat dit nu over vliegen bij LionAir of vliegen bij een maatschappij ver van je bed?
Persoonlijk zou ik absoluut een baan in Azië/Frans polynesië/w.e. overwegen. Waarom niet?
Jet Man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 14:36   #63
wfm
N/A

wfm's Avatar

Airworker sinds: Jul 2005
Typeratings: 737, 747, 757/767, LPE 6
Uren: 7000+
Citaat:
Origineel gepost door Jet Man Bekijk Bericht
Even off en daarna weer ontopic, gaat dit nu over vliegen bij LionAir of vliegen bij een maatschappij ver van je bed?
Persoonlijk zou ik absoluut een baan in Azië/Frans polynesië/w.e. overwegen. Waarom niet?
Nee, dit topic gaat over het feit of Stella vliegers gaat leveren bij een maatschappij.

My opinion: It's not gonna happen.
Ze hebben het in het verleden niet waargemaakt en in de toekomst zullen ze dat hoogstwaarschijnlijk ook niet.
Eerst was het Air China, toen Lufthansa Cityline en nu weer ergens in Indonesië, yeah right!
Hoor nog steeds te vaak: "Stella? What's that? Never heard of. Or do you mean the beer????"
wfm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 17:27   #64
27k
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B777
Uren: tiktak
Citaat:
Origineel gepost door wfm Bekijk Bericht
Eerst was het Air China, toen Lufthansa Cityline en nu weer ergens in Indonesië, yeah right!
Hahaha zo herkenbaar, volgens WS zou onze klas indertijd al bij 4 verschillende maatschappijen aan het werk zijn gegaan... zoethoudertjes, daar zijn ze goed in.
27k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-09-2009, 20:08   #65
Morning Glory
Gast
heeft nog geen status

Jammer dat mijn favoriete luchtvaartschool op Teuge, Eelde, Beek en de V.S. niets heeft geleerd en nog steeds in de zelfde fouten en tactieken grossiert.
Een "tijdje" geleden heb ik een topic geopend over mijn vrindenclubje dat helaas na een groot offtopic gehalte na een tijd werd gesloten door de vrouw des huizes.
Daardoor is het topic wat op de achtergrond geraakt.
Graag wil ik potentiele kandidaten nogmaals wijzen op de lange geschiedenis van de heren H. sr. en jr.
Ik ben inmiddels 2 jaar verder en moet helaas mededelen dat het met de betrouwbaarheid van de gemaakte afspraken met enkele andere vliegscholen in Nederland niet veel beter gesteld is.
Mocht je een uurtje hebben, spit gerust onderstaand topic "even" door, maar lees vooral over de offtopic gedeeltes heen (dat is valuable drinking time). http://www.airwork.nl/bulletinboard/...ead.php?t=6806

Bezint eer ge begint.

Laatst aangepast door Morning Glory : 20-09-2009 om 20:27 Reden: Teipvaud
  Met citaat antwoorden
Oud 21-09-2009, 00:04   #66
Nosig
ICA god

Nosig's Avatar

Airworker sinds: Feb 2000
Brevet: ATPL(A)
Typeratings: SEP/F50/E190/A330
Uren: 6000+ ofzo
Stuur een bericht via MSN naar Nosig Send a message via Skype™ to Nosig
Black List EU

Half on/off topic, deze site met link naar overzichtelijke lijst is makkelijkst om naar te refereren: http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_nl.htm
Nosig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2009, 11:26   #67
kingair89
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2009
Uren: 11
Gisteren was ik op de informatiedag van Stella en het werd gezegd, dat over ongeveer drie weken groot nieuws zou komen over drie maatschappijen uit 'landen waar de economie heel hard groeit' aan die Stella piloten zal leveren. Heeft iemand hier meer informatie over?

Waarschijnlijk bedoelen ze een selfsponsored type Rating op een Boeing 737 bij Pegasus. De term “piloten plaatsen” is dan een beetje over de top. Een voorlopig of vast contract bij Pegasus is absoluut niet mogelijk.
kingair89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2009, 12:15   #68
Raphael_Lito
heeft nog geen status

Raphael_Lito's Avatar

Airworker sinds: Aug 2006
Brevet: CPL
Typeratings: ...
Uren: Nog niet genoeg...
Citaat:
Origineel gepost door kingair89 Bekijk Bericht
Waarschijnlijk bedoelen ze een selfsponsored type rating op een Boeing 737 bij Pegasus. De term “piloten plaatsen” is dan een beetje over de top. Een voorlopig of vast contract bij Pegasus is absoluut niet mogelijk.
Er zijn op dit moment een paar Nederlanders die een voorlopig contract aangeboden gekregen hebben na het Type/Line-programma van Pegasus.
Dus, het is wel mogelijk...
Raphael_Lito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2009, 13:35   #69
flyingviking
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2001
Brevet: CPL/IR
Typeratings: none
Uren: N/B
Kingair89:
Wat is Pegasus voor een maatschappij?
flyingviking is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2009, 13:41   #70
Nosig
ICA god

Nosig's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door flyingviking Bekijk Bericht
Kingair89:
Wat is Pegasus voor een maatschappij?
http://lmgtfy.com/?q=pegasus+airlines
Oud 22-09-2009, 15:19   #71
flyingviking
heeft nog geen status

@Nosig/Kingair89:
Bedankt voor de link. Ik had mijn vraag misschien niet zo goed geformuleerd. Ik bedoelde aan Kingair89 te vragen of hij meer van de operatie van de maatschappij afwist (hoe zijn de werkomstandigheden, kent hij wellicht mesen die daar vliegen etc.). Maar ik zie dat het bedrijf uit Turkije komt. Indien de berichtgeving van Kingair89 waar is dan zat ik er met mijn inschatting op 17-09-2009 om 11:31 toch niet zo ver naast, al zeg ik het zelf......
Oud 22-09-2009, 15:21   #72
kingair89
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2009
Uren: 11
De Turkse autoriteiten geven vanaf april, 2009 geen toestemming meer aan buitenlandse vliegers om meer dan 100 uur te vliegen op Turkse vliegtuigen. Vanaf 500 uur on type ben je weer van harte welkom. Diegene die voor april, 2009 zijn begonnen bij Pegasus hebben een tijdelijk contract t/m december, 2009.
kingair89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-09-2009, 15:28   #73
flyingviking
heeft nog geen status

Kingair89:
Weet jij waar die 100-uren grens vandaan komt? Bedoel je dat buitenslandse vliegers een TR in Turkije mogen kopen, 100 uur ervaring op mogen doen, vervolgens moeten vertrekken en als ze dan 500 uur "on type" totaal hebben gevlogen weer terug mogen komen? M.a.w. ze moeten die resterende 400 uren elders (in het buitenland) vliegen? Tenzij de vlieger met 500 uren on type voor het eerst in Turkije gaat werken? Of begrijp ik je verkeerd?
Oud 22-09-2009, 17:24   #74
Nosig
ICA god

Nosig's Avatar

Ik had ook (ergens op airwork dacht ik) begrepen dat Turkije om nationalistische / protectionistische reden de markt afschermd voor buitenlanders, zogenaamd omdat ze bang zijn dat ze op die manier geen captains meer kunnen krijgen (omdat mensen met ervaring weer weg gaan naar zonnigere oorden vermoedelijk). Klinkt ook wel logisch, maar het is een wettelijke regeling en niet eentje vanuit de airlines (betwijfel dat zij een tekort hebben aan captains). Eigen volk eerst dus...
Oud 22-09-2009, 18:40   #75
a$x
Gast
heeft nog geen status

Net met CAE aan de telefoon gehangen. Naar Lion Air via CAE zat het volledig dicht. Ze hadden er zéér veel aanmeldingen voor gekregen.
  Met citaat antwoorden
Oud 05-10-2009, 09:35   #76
supervla
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2002
Typeratings: iets met vleugels enzo
Uren: 2000
Hint: als je niet van de NLS afkomstig bent kom je ook niet in het traject voor lion air. Worden momenteel alleen mensen aangenomen van de nls of andere vliegscholen die onder de plu vallen van CAE.

I know omdat ik helaas dat nieuws te horen kreeg na een half jaar wachten (januari aangenomen, Dus in de w8 gezet voor onbebaalde tijd).
supervla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2009, 12:45   #77
wfm
N/A

wfm's Avatar

Het is hier nu al een tijdje aardig stil. De 3 weken zijn nu toch echt voorbij en ik heb nog nergens iets gelezen, gezien of gehoord van Stella of wie dan ook vwb de luchtvaartmaatschappijen in de economische groei gebieden waar Stella vliegers zou gaan leveren....

Dus, hoe zit dan? Wie heeft wel iets gehoord?
Op de Stella site en op Luchtvaartnieuws is niets te vinden!
Hebben wij hier weer met een groot broodje lucht c.q. Aap verhaal a la Stella te maken?

Ik wacht nog steeds met groot ongeduld af....
Oud 12-10-2009, 13:45   #78
kroket
Frikandel is ook lekker

Airworker sinds: Sep 2007
Typeratings: 737-300/900
Uren: Meer dan gister
Ik ben ook wel benieuwd naar het grote nieuws!
Of ligt de lucht nog te bakken in de oven?
Misschien kunnen mensen die onlangs op open dagen zijn geweest of studenten van Stella ons meer vertellen?
kroket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2009, 18:15   #79
Altimiter
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2006
Typeratings: 737 series
Uren: 8000+
WFM... Je weet toch!!

Is waarschijnlijk geen deal... alleen maar beetje warm houdertje voor alle onrustige studenten.
Altimiter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-10-2009, 18:25   #80
wfm
N/A

wfm's Avatar

Ja, maar dan nog. Toch benieuwd!

Iemand van Stella wat te melden? Of wordt het jullie soms verboden hier te posten???
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels