.:.

Ga Terug   Airwork > De aspiranten > Hoe word ik piloot

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 10-12-2010, 19:36   #601
Purno
heeft nog geen status

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: ATPL
Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Uren: 2500+
bij Stella.........
Purno is offline  
Oud 10-12-2010, 20:00   #602
Snappaz
Kosmonaut

Airworker sinds: Jul 2009
Brevet: nvt
Typeratings: Spaceshuttle
Uren: geen
Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht
bij Stella.........
Krijg je gratis bij de info dagen van Stella
Snappaz is offline  
Oud 10-12-2010, 21:54   #603
Plootje
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jul 2010
Brevet: geen
Typeratings: geen
Ten eerste bedankt aan iedereen die behalve kritiek, ook nog succes kunnen wensen!

En Purno, die bril zal je goed staan, strakke leren broek, fiets ketting om je nek, and youre ready to go girl! Party animal!

Tot de 21ste Aussie!
Plootje is offline  
Oud 10-12-2010, 23:54   #604
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Typeratings: B737, B747
Uren: 3k+
Waarom deze weloverwogen (althans, je neemt airwork door, dus je weet meer dan het open-dag praatje) voor Stella? Ik ben benieuwd!
MiddleMarker is offline  
Oud 11-12-2010, 00:25   #605
Aussie
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2007
Typeratings: c172
Uren: 10
Stuur een bericht via Yahoo naar Aussie
Purno ;

Ik mag hopen dat dit met een zeker sarcasme bedoelt is.

Zo niet, vind ik deze conclusie, die je volgens mij trekt, redelijk kort door de bocht. Het is onmogelijk dat je door die ene post van mij kan bepalen hoe ik tot een besluit ben gekomen. Er zijn ook mensen die door (goed) afwegen van opties een dergelijke stap zetten. Dat het bij mij allemaal goed verloopt mag je een roze bril noemen, zoals je wilt. Echter zie ik een op waarheid gebaseerd verhaal niet als een roze bril, maar eerder als eindelijk eens een positief verhaal over Stella.

Overigens is het hele 'roze bril' verhaal vreselijk Nederlands, op het negatieve gericht, zo ook in dit geval. Dit geheel terzijde.

Gr.

(mocht het verhaal enigzins onsamenhangend overkomen, mijn excuses hiervoor, engels is mijn (eigenlijke) moedertaal.)
Aussie is offline  
Oud 11-12-2010, 01:18   #606
a$x
Gast
heeft nog geen status

Veel plezier je aan te sluiten bij de groep van mensen die 6 maanden op hun IR moeten wachten, of die uit Florida zijn gehaald omdat hun de volgende klas al kwam en die vertraging zou oplopen. Die mensen moeten nu in NL maar hun VFR zien af te maken, wat niet opschiet.

De mensen die 6 maanden op hun IR zitten te wachten worden aan het lijntje gehouden en betalen lekker elke maand een X-aantal euro's aan rente.

"I don't like to say 'I told you so' but in this case: I told you so."

Oud 11-12-2010, 01:24   #607
Martijn737
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2010
Brevet: cpl/atpl
Typeratings: 737
Uren: Zoveel mogelijk
@Plootje: veel succes en plezier met de opleiding. Je gaat een leuke tijd tegemoet.

@Aussie: goed te horen dat je nog helemaal tevreden bent. Ik wil je wel vragen ons hier op de hoogte te houden in dit topic. Ik zie aan je profiel dat je nog in het PPL traject of daarvoor zit.
Het hele probleem bij hen is juist dat dat PPL traject zo snel loopt, en er klassen uit Florida terug komen. Deze mensen moeten allemaal in die paar FNPT II's, en daar komen de problemen.
Er zijn er inderdaad een hoop die al 6 maanden of langer wachten om eens IFR te gaan vliegen. (is dus een kwart van wat normaal de gehele opleiding is, en bijna de helft van sommige buitenlanders opleiders!)
Ik zou het daarom erg waarderen als je ook over een paar maanden nog in dit topic durft te vertellen hoe het gaat.
Verder natuurlijk ook aan jou heel veel plezier en succes toegewenst in je opleiding.
Martijn737 is offline  
Oud 11-12-2010, 07:04   #608
Hector
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: atpl
Typeratings: 747, en uit een ver verleden 737, dash8
Tja, als je bij alle andere vliegscholen wordt afgewezen, kan je in ieder geval nog naar stella!
Veel succes!
Hector is offline  
Oud 11-12-2010, 21:49   #609
Aussie
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Hector Bekijk Bericht
Tja, als je bij alle andere vliegscholen wordt afgewezen, kan je in ieder geval nog naar Stella!
Veel succes!
Ter informatie, ik ben ook bij andere scholen aangenomen, maar heb de keuze voor Stella gemaakt, ondanks alles.

@martijn737 : Ik zal trachten ook negatieve ontwikkelingen te melden in dit topic. Ik ben hier namelijk absoluut niet om Stella te verdedigen, ik probeer op dit forum een zo objectief mogelijke conclusie te trekken.
Het klopt dat er inderdaad bij enkele leerlingen (kleine) vertragingen zijn voorgekomen, echter heb ik nog niks gehoord over uitzonderlijk lange vertragingen als 2-6 maanden.

Ik weet dat men bij Stella druk bezig is met een oplossing voor het 'Amerika-probleem', en kan ik niet meer doen dan erop vertrouwen dat dit ook daadwerkelijk de oplossing is.
Aussie is offline  
Oud 11-12-2010, 22:03   #610
Plootje
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Hector Bekijk Bericht
Tja, als je bij alle andere vliegscholen wordt afgewezen, kan je in ieder geval nog naar Stella!
Veel succes!
Lekker Hector, goed onderbouwde mening! Zo zien we ze graag. Ik ben nergens afgewezen omdat ik het nergens anders heb geprobeerd. Maarja vooraf zonder enige info je conclusie trekken is de algemen trend hier, niet?

Ik ben bij opendagen van Stella, Martinair, KLS en CAE geweest (bij mij om de hoek) En als je wat meer had gelezen dan je neus lang is, had je dat al geweten. Ach snap ook wel hoe je denkt: "ik zie stella in een topic-titel staan, laat ik maar met de rest mee doen".

Echt, en ik ben niet de enige uit deze buurt die voor Stella kiest. Stella gaf mij het beste gevoel, buiten het marketing praatje om. Het vliegveld, de omgeving en het feit dat ik het kan veroorloven. Sterker nog, ik kom uit een echte KLM famillie met ouders die er al 40 jaar werken of in geval van mijn vader tot zijn dood heeft gewerkt, en toch gaf het niet het juiste gevoel. Of je nou 6 maanden op je IFR traject moet wachten of 2 jaar voordat je kan beginnen, you do the math.

Ik ben mij wel degelijk bewust van de problemen zoals dat van Florida, maar voor mij wegen de voordelen nu eenmaal zwaarder.

Fijn weekend nog!
Plootje is offline  
Oud 11-12-2010, 22:31   #611
Jet Man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2008
Typeratings: B737, B767
Uren: 3000 and building
Citaat:
Origineel gepost door Aussie Bekijk Bericht
Ter informatie, ik ben ook bij andere scholen aangenomen, maar heb de keuze voor Stella gemaakt, ondanks alles.

@martijn737 : Ik zal trachten ook negatieve ontwikkelingen te melden in dit topic. Ik ben hier namelijk absoluut niet om Stella te verdedigen, ik probeer op dit forum een zo objectief mogelijke conclusie te trekken.
Het klopt dat er inderdaad bij enkele leerlingen (kleine) vertragingen zijn voorgekomen, echter heb ik nog niks gehoord over uitzonderlijk lange vertragingen als 2-6 maanden.

Ik weet dat men bij Stella druk bezig is met een oplossing voor het 'Amerika-probleem', en kan ik niet meer doen dan erop vertrouwen dat dit ook daadwerkelijk de oplossing is.
Bedoel je hier vertraging in de zin van: de tijd die je er langer over doet dan 2 jaar? Of bedoel je vertraging als in: cumulatieve tijd die je moet wachten tussen verschillende fases door?
Eigenlijk maakt dat vrij weinig uit, want zowel met het 1e als het 2e ken ik eigenlijk vrij weinig mensen die onder de 6 maanden zitten.
Misschien moet je dus wat meer rondvragen of je kent toevallig alle jongens die geluk hebben.

Edit voor Plootje: 6 maanden wachten voor je IR zeg je nu wel heel makkelijk, besef je wel dat je in die 6 maanden gewoon rente moet betalen en absoluut geen zekerheid hebt over wanneer je weer begint en een bijbaantje dus ook erg moeilijk is.
Vergis je hier niet in en denk er niet te makkelijk over, 6 maanden 'niets doen' is een lange tijd.
Jet Man is offline  
Oud 11-12-2010, 22:42   #612
Plootje
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Jet Man Bekijk Bericht
Edit voor Plootje: 6 maanden wachten voor je IR zeg je nu wel heel makkelijk, besef je wel dat je in die 6 maanden gewoon rente moet betalen en absoluut geen zekerheid hebt over wanneer je weer begint en een bijbaantje dus ook erg moeilijk is.
Vergis je hier niet in en denk er niet te makkelijk over, 6 maanden 'niets doen' is een lange tijd.

Nee tuurlijk, dat begrijp ik best omdat ik al eerder in zo'n situatie heb gezeten. Gelukkig kan ik bij twee verschillende bedrijven, met een echt goed salaris, werken tot wanneer ik maar wil, en wanneer ik wil! Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat het voor mij makkelijker is, zowieso omdat ik ook geen living lening hoef te nemen en gewoon een lekker nieuw zuinig autootje heb kunnen kopen, een luxe die vele zich niet kunnen veroorloven.
Plootje is offline  
Oud 11-12-2010, 23:32   #613
a$x
Gast
heeft nog geen status

Plootje, 6 maanden wachten of 2 jaar moeten wachten om te kunnen beginnen.

Dan ga je er dus vanuit dat je bij Stella binnen 1,5 jaar kunt beginnen na je opleiding. Wie zegt dat? Daarbij: wat dacht je verleerd te hebben in 6 maanden niet vliegen?

Aussie
Citaat:
Dan hoor je het bij deze.

Oud 12-12-2010, 09:52   #614
Hoppa
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2010
Uren: 900 p.a
Ik heb bij Stella helaas ook een behoorlijke vertraging opgelopen. Heb echter ook een hoop verbetering gezien op dit vlak en men is daar ook hard mee bezig mijns inziens. Denk dat de mensen die nu beginnen zonder problemen binnen twee jaar klaar zijn.
Bij mij was het vooral een combinatie van weersomstandigheden en gebrek aan capaciteit. Oftewel als het weer dan eindelijk goed genoeg was stonden er gigantisch veel mensen te wachten die daarvoor allemaal pech hadden gehad met het weer.
Wat betreft het 'verleren' als je lang moet wachten op een fase kan ik zeggen dat dat heel erg meevalt. Net fietsen

Moet wel eerlijk bekennen dat het heel vervelend is om te moeten wachten. Ook op financieel gebied. Maar wees gerust er zijn andere scholen waar dit ook het geval is (uiteraard niet allemaal).

Heel veel succes & plezier met je opleiding !
Hou ons op de hoogte.
Hoppa is offline  
Oud 12-12-2010, 12:20   #615
Co-Co Flanel
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2006
Typeratings: B737
Uren: Afnemend stijgend
Citaat:
Origineel gepost door Plootje Bekijk Bericht
Of je nou 6 maanden op je IFR traject moet wachten of 2 jaar voordat je kan beginnen, you do the math.
Dus zoiets geeft voor jou de doorslag? Al gedacht aan de kwaliteit en structuur van een vliegopleiding? Enig idee wat 6 maanden niet vliegen met je vaardigheden en praktijkkennis doet?

En hoe lang moet je wachten voor je als afgestudeerd Stella student moet wachten op een baan? Ben je al zo oud dat je geen 2 jaar kan studeren of ben je te ongeduldig om zo snel mogelijk aan een onzekere toekomst te starten?

Je moet je niet laten leiden door een wachttijd, maar het enige wat telt zijn de toekomstperspectieven mbt een baan als vlieger. Wat is 2 jaar voor iets wat je de rest van je leven gaat doen? Je vergeet denk ik de hoeveelheid geld die je in je opleiding pompt. Dat moet je namelijk terug gaan verdienen. Waar doe je dat het snelst en hoe is dat te realiseren.

In mijn ogen een simpel sommetje, maar you do the math!
Co-Co Flanel is offline  
Oud 12-12-2010, 16:47   #616
ties89
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: (f) atpl
Uren: 200
Citaat:
Origineel gepost door Plootje Bekijk Bericht
Lekker Hector, goed onderbouwde mening! Zo zien we ze graag. Ik ben nergens afgewezen omdat ik het nergens anders heb geprobeerd. Maarja vooraf zonder enige info je conclusie trekken is de algemen trend hier, niet?
Geloof me, jij en Aussie zijn uitzonderingen. Meeste stella-studenten zijn ergens anders niet aangenomen. geeft niks, maar het zegt genoeg lijkt me
ties89 is offline  
Oud 12-12-2010, 16:56   #617
Lima-lima
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2008
Typeratings: A320 / B737
Uren: 1000+
Citaat:
Origineel gepost door ties89 Bekijk Bericht
Geloof me, jij en Aussie zijn uitzonderingen. Meeste stella-studenten zijn ergens anders niet aangenomen. geeft niks, maar het zegt genoeg lijkt me
Ben ook wel benieuwd naar het aantal NLS-ers wat is afgewezen bij de KLS.. onzinnige discussie wordt het nu
Lima-lima is offline  
Oud 12-12-2010, 17:42   #618
Jet Man
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Lima-lima Bekijk Bericht
Ben ook wel benieuwd naar het aantal NLS-ers wat is afgewezen bij de KLS.. onzinnige discussie wordt het nu
Keep it real inderdaad, no need to say more.
Wel wil ik nog even zeggen: ook al heb je een eigen autootje en kun je makkelijk bijwerken in 6 maanden --> daar teken je toch niet voor? Je tekent voor een opleiding die gedegen en professioneel gevolgd moet kunnen worden.
Ik vind het ronduit belachelijk en werkelijk schandalig dat jongens en meiden !!6 maanden!!! stil hebben gestaan in een opleiding van gemiddeld 2-3 jaar.
Capaciteitsproblemen/het weer, zijn daar inderdaad een onderdeel van geweest, maar planning technisch scheelt er ook nogal wat aan.

6 maanden * ongeveer 600-700 euro= 3600-4200 euro!!! Alsof het niets is, weet je hoelang ik daarvoor moet werken met een bijbaan?
En nogmaals, 6 maanden is nog peanuts met andere cijfers die ik ken.
Probeer jezelf niet wijs te maken dat het niet zoveel uit maakt en het wel prima is.
xxxx euro weggooien is namelijk niet prima, ook niet als het een opleiding is van 100.000 euro. Besef die getallen alsjeblieft heel goed.

JM
Jet Man is offline  
Oud 12-12-2010, 20:05   #619
Aussie
heeft nog geen status

Couldn't agree more, Jetman.

6 maanden vertraging is gewoon onacceptabel, en inderdaad levert het een flinke financiele penalty op, die zeker niet te verwaarlozen is. We zullen zien of een groot deel van deze problemen opgelost zijn.
Aussie is offline  
Oud 12-12-2010, 20:10   #620
Hoppa
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door ties89 Bekijk Bericht
Wat een onzin.
Er zijn zat studenten die het niet elders geprobeerd hebben.
Lekker arrogant, Topgun.
bahbahbah.
Hoppa is offline  
Oud 12-12-2010, 20:36   #621
ProTagger
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2009
Brevet: cpl me/ir
Uren: 220
Die arrogantie is wellicht niet eens misplaatst als je kijkt naar de RT van zowel de studenten als instructeurs van Stella... Wat een onprofessioneel gedoe van die gasten zeg. Echt om te janken. (Heb het zelf meegemaakt op Eelde).
ProTagger is offline  
Oud 12-12-2010, 20:51   #622
Hoppa
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door ProTagger Bekijk Bericht
Die arrogantie is wellicht niet eens misplaatst als je kijkt naar de RT van zowel de studenten als instructeurs van Stella... Wat een onprofessioneel gedoe van die gasten zeg. Echt om te janken. (Heb het zelf meegemaakt op Eelde).

Kom op zeg.
Het is niet beter of slechter dan de studenten van de andere scholen op Eelde.
Uiteraard zijn er altijd beter of slechtere studenten.
Heb in mijn tijd op Eelde genoeg rare fratsen van studenten/instructeurs van andere scholen gehoord.
Hoppa is offline  
Oud 12-12-2010, 21:04   #623
Jet Man
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door ProTagger Bekijk Bericht
Zucht...
Lees je post nog eens na en kom zelf tot een conclusie. Prima dat je even wil roepen dat Stella minder is dan een andere willekeurige vliegschool, maar argumenteer dan iets en kom niet met dit soort rare opmerkingen.
Studenten maken weleens fouten en dan maakt het niet uit of je van de kls,nls,dfa,stella,w/e bent.
We gaan allebei naar de plee, laten we elkaar dan ook minstens als gelijke behandelen. Je 'ik ben beter' mentaliteit kun je beter bewaren voor in de kroeg.
Jet Man is offline  
Oud 12-12-2010, 21:14   #624
ties89
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Hoppa Bekijk Bericht
Wat een onzin.
Er zijn zat studenten die het niet elders geprobeerd hebben.
Lekker arrogant, Topgun.
bahbahbah.
arrogant, natuurlijk. ik zeg toch dat het niks uitmaakt... moeilijk he, lezen.
ties89 is offline  
Oud 12-12-2010, 23:00   #625
Emirates
heeft nog geen status

Emirates's Avatar

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Even over de 'baangarantie' van Stella:
Stella stelt dat het bedrijf de student terug betaalt als deze geen baan kan vinden.
Onlangs ving ik op dat Stella studenten plaatst bij maatschappijen, waar ze na een aantal maanden vliegen weer op straat staan. Op deze manier heeft Stella de belofte waargemaakt en staat de student weer op straat.

Het lijkt mij onwerkelijk, Stella zal toch ook begrijpen dat dit zich de rondte zal doen als een lopend vuurtje? Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit realiteit is?
Emirates is offline  
Oud 12-12-2010, 23:02   #626
Yak52
heeft nog geen status

Brevet: GPL, CPL
Typeratings: B737, A320 family
Uren: 900
Daarnaast zijn er maar twee echte topgunners bekend...
Yak52 is offline  
Oud 12-12-2010, 23:49   #627
Aussie
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Emirates Bekijk Bericht
Even over de 'baangarantie' van Stella:
Stella stelt dat het bedrijf de student terug betaalt als deze geen baan kan vinden.
Onlangs ving ik op dat Stella studenten plaatst bij maatschappijen, waar ze na een aantal maanden vliegen weer op straat staan. Op deze manier heeft Stella de belofte waargemaakt en staat de student weer op straat.

Het lijkt mij onwerkelijk, Stella zal toch ook begrijpen dat dit zich de rondte zal doen als een lopend vuurtje? Kan iemand mij vertellen in hoeverre dit realiteit is?
Ik kan met zekerheid zeggen dat je na een contract van 6 maanden nog steeds in aanmerking komt voor de baangarantie.
Aussie is offline  
Oud 13-12-2010, 00:16   #628
Sweetsurrender
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2006
Typeratings: B777, E175/190
Uren: Counting
Citaat:
Ik kan met zekerheid zeggen dat je na een contract van 6 maanden nog steeds in aanmerking komt voor de baangarantie.
Aussie, hoe weet je dit zo zeker? Zelf mee gemaakt kan niet, dus van horen zeggen?

Ik vind het heel goed dat je naar verschillende scholen bent geweest om te vergelijken. Veel mensen laten deze stap al achterwege. Blijkbaar heb je een school gekozen waarvan jij denkt dat deze goed bij je past. Het feit dat jij overigens een goede baan kan vinden en daar kan werken wanneer je wil mag, vind ik, geen excuus zijn om je straks dan maar zes maanden te laten wachten. Er zijn inderdaad studenten geweest die vertraagd zijn vanwege het weer. Dat hoor je niet alleen bij Stella, dat hoor je bijvoorbeeld ook bij Martinair. Kan je weinig aan doen en is een bewuste keuze geweest van de school. Wat ik dan grappig vind is dat je zegt dat 'er aan wordt gewerkt'. Hoe wil je hieraan werken? Weerlimieten verlagen? Je vliegt VFR, daar kan niet ''aan worden gewerkt''.

Het is spijtig dat de groep orienterende piloten niet bijvoorbeeld ook bij de VNV informatie in kan winnen. Zij publiceerden recent nog een zeer interessant artikel waarin overigens geen namen werden genoemd, maar wel zeer duidelijk werd vermeld dat baangaranties in de huidige tijden onmogelijk zijn en dat er nog steeds scholen zijn die de afgelopen twee jaar onverminderd zijn blijven opleiden. Nogmaals, geen namen, maar het werd ze wel kwalijk genomen. En ik geef de VNV groot gelijk...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en hoop dat je over twee jaar ons allemaal terecht hard in het gezicht uit kan lachen als je met dat prachtige papiertje in je handen staat.
Sweetsurrender is offline  
Oud 13-12-2010, 00:49   #629
Lima-lima
heeft nog geen status

Airworker sinds: Sep 2008
Typeratings: A320 / B737
Uren: 1000+
Citaat:
Origineel gepost door Sweetsurrender Bekijk Bericht
Hoe wil je hieraan werken? Weerlimieten verlagen? Je vliegt VFR, daar kan niet ''aan worden gewerkt''.
Vaak is VFR vliegen geen probleem, maar het IFR een approach schieten vanaf 2000ft, in de Wolken onder 0, icing.
Valt genoeg te winnen met anti-ice, geloof dat da42's heb (als optie) hebben bijvoorbeeld.
Maar "even" nieuwe vliegtuigen kopen zit er niet in natuurlijk, maar is wel iets waar aan gewerkt kan worden
Lima-lima is offline  
Oud 13-12-2010, 00:57   #630
ties89
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Lima-lima Bekijk Bericht
Vaak is VFR vliegen geen probleem, maar het IFR een approach schieten vanaf 2000ft, in de wolken onder 0, icing.
Dan zijn die Baron's toch wel mooi he
ties89 is offline  
Oud 13-12-2010, 11:58   #631
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Ik ben nu toch ook wel benieuwd naar de grote voordelen waar Plootje en Aussie het over hebben de hele tijd. Elk tegenargument wegwerpen met het antwoord dat er zoveel andere voordelen aan Stella zitten is niet voldoende.

Verder wens ik jullie veel succes en plezier. Je zult het ongetwijfeld naar je zin hebben.
MiddleMarker is offline  
Oud 13-12-2010, 12:27   #632
Hector
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2006
Brevet: atpl
Typeratings: 747, en uit een ver verleden 737, dash8
Voor een giga 110.000 euro mag je toch minstens wel enige professionaliteit aan planning verwachten!
Als een vliegschool professioneel is, moeten ze hun aantal leerlingen aanpassen aan hun capaciteit. Zo simpel ligt het! Professionele scholen doen dat ook! (kls/Lufthansa etc).
Als hun leerlingen vertraging oplopen door capaciteits-, logistieke- of andere organisatorische problemen, dan moet de vliegschool de leerlingen hierin schadeloos stellen.
Deze vertragingssituatie is typisch voor een opleider die zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld wil verdienen en door grootheidswaanzin het organisatorische compleet uit het oog verliest! Men is zo cash gefocust, dat men vergeet dat men te maken heeft met "klanten", want je bent nog altijd een "klant" als leerling van bij een vliegschool. Maar schijnbaar speelt dit voor Stella geen enkele rol. Helaas heb ik de indruk dat vele leerlingen ook vergeten dat ze "klanten" zijn! Ze laten maar alles met zich doen want oweeowee, als ze klagen, dan is het luchtvaartwereldje zooo klein!
Dat sommigen hier, ik citeer, "een goed gevoel" bij krijgen, daarvan krijg ik de tranen in mijn ogen, maar ik weet nog steeds niet of dat nou van het lachen of van het huilen is.

Laatst aangepast door Hector : 13-12-2010 om 12:40
Hector is offline  
Oud 13-12-2010, 16:25   #633
FOLBERTS
Mijn status is dat ik altijd
heel druk ben en mijn status
daardoor vaak dezelfde is.

FOLBERTS's Avatar

Airworker sinds: Jan 2007
Brevet: PPL
Typeratings: n/a
Uren: Nooit genoeg dat het verveelt!
Send a message via Skype™ to FOLBERTS
Zijn we er na 632 post al uit wie gelijk heeft?
FOLBERTS is offline  
Oud 13-12-2010, 16:30   #634
Talsma
Gast
established ILS 37

Airworker sinds: Jul 2004
Brevet: CPL
Uren: ~1100
Niemand durft toch te klagen bij zo'n school, dan zijn ze bang voor slechte beoordelingen en hun examens, en hun baan en blablabla.

Ze moeten met z'n allen gaan klagen dan. Zeggen dat ze hun banken gaan vragen het geld terug te vragen en dat ze allemaal een eigen vliegschool gaan opstarten.
Talsma is offline  
Oud 14-12-2010, 16:53   #635
Aussie
heeft nog geen status

Of er is daadwerkelijk een leerling die niks te klagen heeft.

Overigens wil ik niet zeggen dat Stella beter is dan een andere school. Ook voordelen of iets dergelijks wil ik niet zeggen, zonder goed vergelijk kan ik dit moeilijk objectief zeggen namelijk. Het enige wat ik kan melden is dat Stella kwalitatief gezien, kijkend naar het onderwijs, een goede/degelijke school is.

@sweetsurrender : In deze wereld zijn er maar 2 manieren om iets echt zeker te weten. De eerste optie heb je al afgestreept, zo blijft er nog maar 1 optie. Not going to spell it out.

@MarijnVCT : ik heb het nooit over 'grote voordelen' gehad. Enige wat ik heb geprobeerd is bepaalde (onjuiste) dingen te ontkrachten.
Aussie is offline  
Oud 14-12-2010, 18:54   #636
Master Chief
heeft nog geen status

Typeratings: Meerdere
Uren: 3000+
Citaat:
@MarijnVCT : ik heb het nooit over 'grote voordelen' gehad. Enige wat ik heb geprobeerd is bepaalde (onjuiste) dingen te ontkrachten.
Die voordelen moeten er (voor jou) wel zijn toch? Je gaf zelf aan bij andere scholen te zijn aangenomen, maar toch voor Stella te hebben gekozen.
Master Chief is offline  
Oud 14-12-2010, 19:55   #637
MiddleMarker
zal nooit status hebben

MiddleMarker's Avatar

Citaat:
Normaal gesproken zou je nu de vraag krijgen waarom je dan voor Stella heb gekozen maar aangezien ik er geen baat bij heb om dit te weten ga ik hem niet stellen. Je hebt deze keuze nou eenmaal gemaakt, en ik hoop dat hij goed voor je zal uitpakken.

Veel plezier met de opleiding.
MiddleMarker is offline  
Oud 14-12-2010, 23:28   #638
Martijn737
heeft nog geen status

Brevet: cpl/atpl
Uren: Zoveel mogelijk
Citaat:
Of er is daadwerkelijk een leerling die niks te klagen heeft..
Het aantal scenario's is maar zeer beperkt hoor.

1.De leerling zit nog in de opleiding. Daar is het duidelijk dat als je klaagt en dingen naar buiten brengt, je niet op een positieve referentie hoeft te rekenen.
Ook in het "helpen" naar het vinden van een baan worden ze hier selectief in. Sommige leerlingen worden nou eenmaal voor de andere geschoven en zitten wel in een Sunexpress groepje, andere hebben het welbekende Turboprop profiel en horen nooit meer wat. (nu met baangarantie natuurlijk iets ander verhaal geworden.)

2.De leerling is klaar, werkeloos en wilt de schepen achter zich nog niet verbranden. Je wil natuurlijk geen negatieve referentie hebben, en je moet nog solliciteren.

3.De leerling is klaar, heeft een baan maar het is zo een prachtig tijdelijk Turks contract. Meeste zitten alweer thuis en houden weer rekening met de vorige optie.

4.De leerling is klaar, heeft een baan en denkt achteraf: laat ook maar zitten, ik ga er geen energie meer aan besteden.

En ik val gelukkig gedeeltelijk in de laatste optie, hetzij dat ik alleen geen reden heb om de waarheid niet te zeggen. Iedereen heeft het recht juist geinformeerd te worden, en actief op dit forum ben ik toch wel. Dan ga ik geen blad voor de mond nemen.
Martijn737 is offline  
Oud 17-12-2010, 10:32   #639
chupito
heeft nog geen status

Airworker sinds: Feb 2005
Typeratings: ja
Uren: een paar
TPP bullshit
chupito is offline  
Oud 01-03-2011, 16:47   #640
Capt. Koeqwaus
heeft nog geen status

Capt. Koeqwaus's Avatar

Airworker sinds: Oct 2006
Brevet: -
Typeratings: 73,77
Uren: 4000+
Citaat:
Origineel gepost door Onassis Bekijk Bericht
Machtuck, mag ik je even inwijden in het leven van de commuter:
3000 - 500 (TR) - 1000 (vliegopleiding) - 800 (huisvesting, gokje) - 500 (verzekeringen: levensverzekering, LOL etc) = 200 Eu pm / 4 = 50 Eu pw voor alles waar je ook voor moet commuten (is niet dichtbij Turkije), auto dáár, telefoon etc etc...hou je net genoeg ged over voor een bakkie friet for dinner.
F wat verduidelijken. Ik vlieg bij deze club. Geen Stella verleden maar dat terzijde.

basis salaris 3000e. Loopt op na eerste 1000 uur, daarna elke 500;

Mijn tr is volledig door Sun betaald. Hoef dus ook niks terug te betalen. Nogmaals, ik zat niet bij de Stella groep, hoewel het zelf betalen van je TR natuurlijk niets vreemds is tegenwoordig;

Contract voor 3 jaar; daarna desgewenst voor onbepaalde tijd;

van Mei tm november vlieg je meer dan 85 uur. Boven 85 vlieguren krijg je extra betaalt. Mijn salaris schommelde daarom in mijn eerste jaar rond de 4000 NETTO;

IPB rechten Lufthansa, Turkish Airlines (beiden tevens voor ouders en relatie) en onbeperkt goedkope Sunexpress tickets voor mijzelf, vriendin familie en 10 vrienden per jaar;

Goede per diem;

Transport van en naar vliegveld;

DLR op mijn CV;

veel domestic vluchten, maw standaard approaches, non prec, vaak op jezelf aangewezen zijn: ERVARING;

en ik kan nog f doorgaan.

Dat frietje klopt wel. Die eet ik zo'n 2 keer per maand als ik op vakantie in Amsterdam ben.

Hoop eea verduidelijkt te hebben. Ik vind dat Stella een fantastische slag heeft geslagen. Kan mijn vliegschool nog een puntje aan zuigen. Vrees dat men Turkije niet serieus heeft genomen.

Happy landings
Capt. Koeqwaus is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels