.:.
Oud 18-05-2015, 19:33   #1
mj95
heeft nog geen status

Airworker sinds: Nov 2014
Brevet: CPL + ME-IR
Typeratings: B737
Uren: weinig
[CAE-NLS] Klas 15-1

Hallo mensen,

Het lijkt erop dat in september 2015 de volgende CAE-NLS-klas van start gaat. Zijn er hier toevallig nog meer die dan ook (hopelijk) gaan beginnen?

Groeten!
mj95 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2015, 20:37   #2
First the Last
Mostly cruising at FL370

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: ATPL
Typeratings: B737NG
Uren: 2000
Begint de 1e klas van 2015 pas ťcht in September?
First the Last is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2015, 21:34   #3
mj95
heeft nog geen status

Het heeft er alle schijn van! CAE wil ons niet laten starten zonder bankgarantie, en daar valt wat voor te zeggen natuurlijk. Geruchten gaan dat ze bij EPST wťl zonder zekerheid zijn begonnen.
Oud 18-05-2015, 22:29   #4
Daviator
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2010
Brevet: CPL
Typeratings: B737 300-900
Uren: 800
Bankgarantie? Ik spraak de ABN Amro een paar weken terug en die vertelde mij dat ze voor de NLS al ruim een jaar niemand meer gefinancierd hebben. Tevens werd mij vertelt dat ze dit voorlopig ook niet van plan zijn!
Daviator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2015, 23:20   #5
mj95
heeft nog geen status

Ik sprak ze laatst toevallig ook, en mij werd verteld dat er nog gewoon financiering plaatsvindt voor NLS'ers. Er is wel e.e.a. gezegd over eventuele andere leningsvoorwaarden, maar nog niks concreets. Afwachten dus!
Oud 19-05-2015, 11:23   #6
Daviator
heeft nog geen status

Ok het verbaasd me ook weer helemaal niks dat de ABN Amro iedereen wat anders verteld!
Oud 19-05-2015, 15:05   #7
First Choice
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B757/767 + B737-300/800 BBJ2 + A320
Uren: 4500TT
Misschien moet je je eens afvragen waarom ze niemand meer financieren en/of waarom ze zulke zware zekerheden willen zien (bankgarantie).

Wellicht iets te maken met het toekomst perspectief na de opleiding .... Ik weet het niet hoor, maar zou zo maar eens kunnen.
First Choice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2015, 17:23   #8
mj95
heeft nog geen status

Waarom zo'n felle reactie? Natuurlijk heeft dat ermee te maken. Het kan alleen niet zo zijn dat geen enkele Nederlandse bank een jaar lang (of nog langer) niemand financiert. Zo'n groot gat zonder nieuwe aanwas lijkt me allesbehalve goed.
Oud 19-05-2015, 17:57   #9
foohke
In the middle of nowhere

Airworker sinds: Nov 2008
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door mj95 Bekijk Bericht
Waarom zo'n felle reactie? Natuurlijk heeft dat ermee te maken. Het kan alleen niet zo zijn dat geen enkele Nederlandse bank een jaar lang (of nog langer) niemand financiert. Zo'n groot gat zonder nieuwe aanwas lijkt me allesbehalve goed.
First Choice's antwoord is helemaal niet fel hoor, er zijn hier op Airwork zat topics te vinden waar er feller gereageerd wordt op elkaar..

Citaat:
Het kan alleen niet zo zijn dat geen enkele Nederlandse bank een jaar lang (of nog langer) niemand financiert. Zo'n groot gat zonder nieuwe aanwas lijkt me allesbehalve goed.
Het is overigens ook niet dat "niemand" gefinancierd wordt. Ze financieren studenten van bepaalde scholen nou eenmaal makkelijker dan andere scholen. Daar moet je goed bij nadenken.

Dat 'jouw' klas pas de eerste is die dit jaar bij de NLS begint zou ik persoonlijk ook als grote 'red flag' zien. Een dergelijke school is een commerciŽle instelling en wil dus zoveel mogelijk leerlingen opleiden. Even een gedegen onderzoek naar het waarom achter de vraag "waarom in september pas de 1e klas" lijkt me niet verkeerd. Ook even kijken hoe het financieel met je school gaat, en wat er met jou zou gebeuren als deze failliet gaat is geen verkeerd idee.

Verder is een gat van een jaar zo slecht nog niet. Die nieuwe aanwas is momenteel niet nodig... Of beter gezegd: de nieuwe aanwas van bepaalde scholen. Het is gewoon enorm belangrijk de juiste beslissing mbt vliegschool te maken. Momenteel lijkt de enige school die nog enigszins afgestudeerden kan plaatsen de KLS.

Ik vind het wel ironisch overigens... Er zijn zat topics te vinden waarin mensen klagen over de banken, over het feit dat ze veel te makkelijk geld lenen, of over de rente. Nu lijkt het eindelijk alsof ze er voorzichtiger in zijn geworden, en is het weer niet goed
foohke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 22:47   #10
First Choice
heeft nog geen status

Airworker sinds: Mar 2007
Typeratings: B757/767 + B737-300/800 BBJ2 + A320
Uren: 4500TT
Citaat:
Het is niet mijn bedoeling om mensen hier voor de borst te stoten.

De markt voor vliegers is de laatste jaren zeer sterk veranderd. In de jaren 90 en daarvoor zou de NLS een goede keuze zijn geweest. Voorheen haalden de airlines hun piloten bij de gerenommeerde / integrated scholen vandaan. NLS was daar een van en welicht is de opleiding nog steeds kwalitatief goed (ik kan daar geen oordeel over vellen), de aanzwellende wachtlijst laat zien dat het niet goed in staat is studenten te plaatsen en te helpen met hun uiteindelijke doel, een baan in de cockpit.

Tegenwoordig heeft bijna iedere airline zijn eigen cadet program. Kijk naar BA met z'n future pilot program, easyJet met CTC Wings, FlyBE mentored scheme, Lufthansa met LFT in Bremen etc etc etc. Je doet nu de selectie bij de airline voordat ze je naar hun training partner sturen. Dit is ook de reden dat de NLS haar studenten niet kwijt kan.

Ik zou zeggen ga kijken wie er in Europa de dienst uitmaken in de luchtvaart. Wie zijn de grote spelers? Hoe en waar halen deze hun piloten vandaan? Probeer bij zo een traject aansluiting te vinden zodat je de kansen op succes zo groot mogelijk maakt in een toch al hele moeilijke markt. Verlaag de financiŽle risico's door vanaf het begin al de involvement van een airline te krijgen.

Verder sluit ik me aan bij whitelabel heel goed betoog.
First Choice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2015, 19:29   #11
Jumbo
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2002
Typeratings: Boeing & Airbus
Uren: 9000+
Citaat:
Zo'n groot gat zonder nieuwe aanwas lijkt me allesbehalve goed.
Groot gat in wat?
Voor de Nederlandse markt waarin de afgelopen jaren mondjes maat nog wat ervaren vliegers worden aangenomen en een enkele KLS-er?

Voor de Buitenlandse markt waarin een tekort is aan ervaren vliegers (UK) maar waar ze zelf voldoende eigen ab-initios hebben per land dat ze de in Nederland opgeleide (vanuit hun perspectief) over het algemeen als arrogant ervaren ab-initios wel kunnen missen?
Jumbo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2015, 18:43   #12
mj95
heeft nog geen status

Laten we er geen drama van maken, het valt me gewoon op dat er vaak fel gereageerd wordt.

Ik heb begrepen dat ABN in Nederland de afgelopen maanden helemaal niemand heeft gefinancierd, van welke vliegschool dan ook. Dat het verstandig is om dit uit te zoeken begrijp natuurlijk maar al te goed, en dat doe ik dan ook. Het is alleen wel zo dat zowel de bank(en) als de vliegscholen gewoon kunnen zeggen wat ze wŪllen zeggen, dus je komt niet zo makkelijk aan de juiste informatie. De komende dagen/weken verwacht ik wel weer nieuwe informatie, dus tot die tijd wacht ik het even af.
Oud 19-05-2015, 19:34   #13
PH-GJT
Live to fly, fly to live

Airworker sinds: Feb 2013
Brevet: -
Typeratings: -
Uren: -
Waarom zou je Łberhaupt in godsnaam beginnen aan de NLS? Ff serieus weet je wel waar je mee bezig bent?
PH-GJT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-05-2015, 19:43   #14
Daviator
heeft nog geen status

Wat mij betreft is het heel erg goed dat de ABN nu even niemand meer een lening geeft. Want er zij al genoeg mensen die daardoor in de problemen zijn gekomen. Bovendien is er nu toch wel genoeg bewijs dat er voorlopig niemand op nederlandse vliegers met weinig ervaring zit te wachten!
Oud 20-05-2015, 08:05   #15
Sky757
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2010
Typeratings: B737/B757/B767/B777/B787
Uren: 6000+
Stichting wachtlijst NLS : momenteel 290 afgestudeerde werkelozen (klas 0611- 1302)

Succes !
Sky757 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 10:52   #16
mj95
heeft nog geen status

Tja, maar degenen die in 2011 zijn afgestudeerd zijn ook bij lange na niet meer zo interessant als degenen die de opleiding nu afronden. Dat is een aanname, maar dat lijkt me niet onrealistisch.
Oud 20-05-2015, 11:22   #17
Daviator
heeft nog geen status

Nou dat is mooi dat je iedereen uit 2011 en daarvoor zo even afserveert, misschien zitten er ook wel mensen tussen die als Instructeur zijn gaan werken of die uurtjes in de kleine luchtvaart aan het maken zijn. Misschien zijn er toch ook nog airlines die daar waarde aan hechten. Bovendien zijn er van die 290 man ook een hoop pas recent klaar! Maar ach het zal wel weer allemaal aan deze 290 man zelf liggen, te weinig motivatie, te slechte skills noem maar op. En jij vind natuurlijk meteen een baan als jij straks klaar bent!
Oud 20-05-2015, 11:32   #18
whitelabel
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jan 2002
Typeratings: .- ...-- ..--- ----
Uren: Een paar
Doe wat beter je huiswerk want je gaat echt de afgrond in als je met de NLS in zee gaat. Tot een jaar of 15 geleden een van de betere opleiders maar dat is verleden tijd. De kwaliteit is niet wat het geweest is en de mensen hebben zeer veel moeite met het vinden van een job. Jongens spenderen na hun opleiding duizenden euro's om hun brevetten current te houden en om extra training te volgen om de benodigde standaard te halen die men bij de werkgever wil zien. Jongens en meiden die langer klaar zijn krijgen vaak een stempel, wat vaak onterecht is. De personen die na de opleiding aan hun skills werken zijn beter dan jongens die net uit de opleiding komen. Jij denkt die groep te kunnen skippen maar dat dachten zij ook. Je kan nog zo goed zijn maar je hebt het niet altijd in eigen hand. Wees verstandig en als je dan echt alles ervoor over hebt om te vliegen ga dan voor de optie die je de beste kansen geeft. hier valt de NLS niet onder en dat weet jij denk ook wel.

Succes
whitelabel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 13:17   #19
MD11man
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2002
Typeratings: B737 / B787/B777
Uren: > 3000
Whitelabel,

Je zegt iets over de NLS en tot een jaar of 15 geleden, das niet echt juist. Ik heb de opleiding daar in 2005 afgerond en ben, met hulp van school, in 2006 de selectie ingegaan van een flag carrier.
MD11man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 13:25   #20
whitelabel
heeft nog geen status

Excuus MD11 man misschien is 15 jaar wat ver gezocht. In elk geval sinds ze uit Beek verdwenen zijn is het hard achteruit gegaan.
Oud 20-05-2015, 13:31   #21
Super Sabre
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2005
Typeratings: Dash-8, 737, 747
Uren: 8500
Nou vooruit dan Mr. V Laat het dan 10 jaar geleden zijn geweest. Laten we zeggen vanaf het moment dat het zwikkie van Beek is vertrokken. Als ik die 300 man op de wachtlijst zie staan bekruipt me toch een soort gevoel van vergane glorie.. Helaas!

@mj95

Het kan natuurlijk goed voor je uitpakken, dan heb je geluk, maar de harde realiteit is dat pakweg 50% van de afgestudeerde NLS'ers na een jaar of 3 nog steeds zonder werk zit. Dat zijn allemaal gasten die ook preciťs met dezelfde halfbakken argumenten aan kwamen zetten die jij nu gebruikt.
Super Sabre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 15:01   #22
LPV
heeft nog geen status

Airworker sinds: May 2011
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Citaat:
Hallo mensen,

Het lijkt erop dat in september 2015 de volgende CAE-NLS-klas van start gaat. Zijn er hier toevallig nog meer die dan ook (hopelijk) gaan beginnen?

Groeten!
Even buiten beschouwing latende of een vliegopleiding bij CAE Oxford Aviation Academy in Hoofddorp (voorheen NLS) wel of geen goede keus is wordt die lening bij Gerrit Zalm en kornuiten wel een issue (voorzover ie dat al niet is) !! Het enige wat momenteel "vliegt" is de tijd en is er volgende maand al een half jaar voorbij sinds je bent "aangenomen" bij CAE/NLS danwel dien je uiterlijk met je opleiding te zijn gestart voor 16 december 2015.
LPV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 19:54   #23
Jafar
heeft nog geen status

Jafar's Avatar

Airworker sinds: Aug 2012
Typeratings: A320
Uren: 7950
Op dit moment worden alleen studenten van de volgende scholen gefinancierd:

AIS
KLS
EPST
Jafar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2015, 23:15   #24
psychomantic
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2008
Typeratings: A330
Uren: 3500+
Waarom Łberhaupt integrated? Hoop geld man. Ik vind het zonde van je geld
psychomantic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2015, 23:04   #25
whitelabel
heeft nog geen status

Omdat je modulair bij voorbaat al kansloos bent. Je hebt hetzelfde papiertje maar ze behandelen je niet hetzelfde. Dan bespaar je wellicht een hoop geld op je training maar dat ben je dan kwijt aan een pay2fly, omdat je kansloos bent. Ga voor een CTC/OAA/FTE/LH/AL "sponsorship". Mocht dat niet lukken dan eventueel KLS/EPST/OAA integrated. Ben je hier ook niet succesvol dan lekker wat anders gaan doen.
Oud 22-05-2015, 00:08   #26
psychomantic
heeft nog geen status

@whitelabel: onzin! Kansloos? Ik heb talloze vrienden die modulair traject hebben gevolgd en vliegen bij verschillende maatschappijen! Ik zelf heb ook modulair gedaan en geen schuld aan de bank.

Natuurlijk sponsorship, dat raad ik ieder eerst aan. De overige integrated opleidingen zou ik niet adviseren
Oud 22-05-2015, 11:47   #27
Bobermo
..

Airworker sinds: Feb 2009
Uren: Meer dan 1
Ik ken talloze mensen die de NLS hebben gedaan en die een baan hebben, dus als je zo gaat redeneren
Bobermo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-05-2015, 11:50   #28
whitelabel
heeft nog geen status

Psychomantic,

Uitzonderingen daar gelaten. Ook hier weer waren modulaire opleidingen in het verleden een goede optie. Je behaalde je papieren om vervolgens wat uren in de states te maken en daarna een job in europa. Nu werken de meeste maatschappijen met scholen middels een MPL programma of ze nemen enkel candidaten van bepaalde instanties. Niks te nadele van modulair maar je opties zijn nou eenmaal minder vandaag de dag. Dat mag je met me eens zijn of niet maar zo werkt het vandaag de dag binnen EASA land. Buiten europa vragen ze al snel een type Rating met ervaring. Ben benieuwd naar jouw route en wanneer je deze bewandeld hebt. En Bombero ja! Ik ken ook genoeg mensen vanuit de NLS die een job hebben. Ook vandaag de dag gaan de meeste mensen naar Mr. O leary. Maar de vraag is of het op dit moment de juiste opleider is om mee in zee te gaan.

MJ95 wilde hier wat klasgenoten ontmoeten dus ik zal deze topic verder met rust laten.

Laatst aangepast door whitelabel : 22-05-2015 om 12:03
Oud 22-05-2015, 18:20   #29
psychomantic
heeft nog geen status

Whitelabel,

Ik ben het met je eens, maar waarom zou ik een integrated opleiding gaan volgen en vervolgens gaan aankloppen bij Mr. O leary, terwijl ik ook met een modulaire opleiding bij die zelfde Mr. O leary kan aankloppen. Het scheelt minimaal een ton in opleidingskosten. Het feit is ook dat je bij een integrated opleiding geen garantie hebt na de opleiding, mits een sponsorship en je verprutst het zelf niet. Zit je daar met 1.5 ton schuld!!

Ik ben in 2013 afgestudeerd. PPL-NQ-hour building in NL en IR-MEP-CPL in een ander land in Europa. Vervolgens meteen gesolliciteerd en aangenomen. Ik vlieg sinds 1.5 jaar voor de flag carrier van Turkije. Geen schulden, geen lening, geen bank die mij leegzuigt, minder zorgen aan je hoofd.

Tot op de dag van vandaag zijn er jongens die modulair traject hebben gevolgd, aangenomen onder meer bij die Mr. O leary, Garmania, Adria Airways, Arkefly, Air Atlanta Icelandic. Modulair en bij Transavia/KLM aankloppen, zit er niet in.
Oud 24-05-2015, 15:53   #30
REMIBEFLY
heeft nog geen status

REMIBEFLY's Avatar

Airworker sinds: Mar 2013
Brevet: onderweg richting ppl
Typeratings: DR400/120 & Cessna 152
Uren: 10
Trekken jullie deze negatieve trend van commentaren over CAE-NLS ook door naar CAE Brussels?
REMIBEFLY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-05-2015, 10:53   #31
Sky757
heeft nog geen status

Airworker sinds: Oct 2010
Typeratings: B737/B757/B767/B777/B787
Uren: 6000+
Precies, doe gewoon lekker een modulaire opleiding.

In de rest van Europa interesseert het niemand of jij van de NLS of KLS komt. Sterker nog, kom je van de KLS ga je vast en zeker op de vraag moeten antwoorden waarom je niet bij de KLM aangenomen bent.

Ik zelf kom van de NLS en eind 2007 waren de banen voor het oprapen. Er zijn zelfs nog NLSsers naar KLM gegaan.

Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Het aanbod is er, de vraag helaas niet!
Sky757 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-07-2015, 12:56   #32
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2014
Typeratings: Geen
Uren: Geen
Ik heb deze week bericht gehad van CAE OAA. Mijn klas begint 28 september ipv 31 augustus. CAE is namelijk nog in gesprek met de ABN AMRO voor meer leningen.
SomedayI'llFly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-07-2015, 16:35   #33
Daviator
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door SomedayI'llFly Bekijk Bericht
Ik heb deze week bericht gehad van CAE OAA. Mijn klas begint 28 september ipv 31 augustus. CAE is namelijk nog in gesprek met de ABN AMRO voor meer leningen.
Nou daar ga je al! Ik hoop voor iedereen dat de ABN Amro voet bij stuk houd!
Oud 12-07-2015, 19:26   #34
FlyingDutchmen
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2014
Daviator,

Zoals Sky757 al verteld:

Citaat:
In de rest van Europa interesseert het niemand of jij van de NLS.. komt.
Het komt over alsof je tegen het zere been aan het schoppen bent van een ieder die de droom heeft om Piloot te worden en deze te verwezenlijken. Nee, de situatie is momenteel niet ideaal, maar een ieder werkt hard om het toch te bereiken.

Zo te zien bezit jij een CPL met een ME-IR, met een 300 uur totaal, dus ik neem aan dat je op weg bent. Of je aan het werk bent laat ik in het midden, maar waarom iemand de kans ontnemen en iemand toe te wensen geen lening te krijgen, terwijl je zelf al hoog en droog zit, metaforisch gesproken?

Ook ik heb recentelijk mail ontvangen dat de waarschijnlijke startdatum 28 september wordt, in plaats van 31 augustus, te wijten aan de bank. Voordat er geruchten gegooid worden, laten we met concrete bronnen komen en elkaar een hand helpen.

Het voornamelijkste doel was om via dit 'draadje' mede klasgenoten op te sporen.
FlyingDutchmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-07-2015, 18:35   #35
omepiloot
heeft nog geen status

Airworker sinds: Aug 2013
Brevet: Geen
Waarom zou je willen starten bij de NLS?
Er staan +- 300 man op de wachtlijst, waarom zouden deze nieuwe ab intio's wel een baan krijgen bij een vliegschool, die slecht staat aangeschreven bij de airlines?

Ik weet bijvoorbeeld dat Transavia geen piloten van de NLS meer aannemen kortweg omdat het niveau van de opleiding te laag is.

Waarom neem je geen kijkje bij EPST of de KLS dat zijn namelijk de enige scholen in Nederland die regelmatig nog piloten wegzetten?

Citaat:
Origineel gepost door FlyingDutchmen Bekijk Bericht
Daviator,

Zoals Sky757 al verteld:

Het komt over alsof je tegen het zere been aan het schoppen bent van een ieder die de droom heeft om piloot te worden en deze te verwezenlijken. Nee, de situatie is momenteel niet ideaal, maar een ieder werkt hard om het toch te bereiken.

Zo te zien bezit jij een CPL met een ME-IR, met een 300 uur totaal, dus ik neem aan dat je op weg bent. Of je aan het werk bent laat ik in het midden, maar waarom iemand de kans ontnemen en iemand toe te wensen geen lening te krijgen, terwijl je zelf al hoog en droog zit, metaforisch gesproken?

Ook ik heb recentelijk mail ontvangen dat de waarschijnlijke startdatum 28 september wordt, in plaats van 31 augustus, te wijten aan de bank. Voordat er geruchten gegooid worden, laten we met concrete bronnen komen en elkaar een hand helpen.

Het voornamelijkste doel was om via dit 'draadje' mede klasgenoten op te sporen.
omepiloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2015, 15:20   #36
SomedayI'llFly
heeft nog geen status

Airworker sinds: Dec 2014
Die fase zijn we al lang voorbij Omepiloot (als het goed is). Ik zelf heb me zo breed mogelijk geprobeerd te oriŽnteren voordat ik me heb aangemeld voor de NLS. Kwam voor mij als beste uit de bus.

Daaraan toegevoegd, veel van die 300 man houden hun uren niet bij en worden daardoor minder interessant voor airlines. Mij is verteld dat bij iedereen die vorig jaar is afgestudeerd bij de NLS, vrijwel direct na de opleiding een baan heeft gevonden (niet alleen binnen Europa).

Laatst aangepast door SomedayI'llFly : 14-07-2015 om 17:15
SomedayI'llFly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-07-2015, 06:41   #37
FlyingDutchmen
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door Daviator
Conclusie: Ik ben er niet tegen dat jij wilt leren vliegen, sterker nog er is niks mooiers dan dat. Ik ben er wel op tegen dat er nog steeds zulke leningen aan mensen verstrekt worden wat daar komen alleen maar problemen van!
Ik begrijp je verhaal en je standpunten, alleen blijft nog steeds dat jij die lening bent aangegaan, dus het risico daarvan hebt ingecalculeerd. Je bent ongeacht niet de enige, maar men is er altijd zelf bij, bij het zetten van zijn of haar handtekening.

Voor een ieder die dit leest, inmiddels is de waarschijnlijke startdatum alweer verschoven naar 28 september. Persoonlijk vond ik dat het hele zaakje nogal stonk, dus ben ik zelf verhaal gaan halen bij de bank. Want als de NLS geen geld krijgt, en het een zogenaamd bank probleem is, waarom krijgt EPST, KLS e.d. wel gewoon z'n financiering rond? In ieder geval ben ik dus gaan proberen of ik enige informatie los kon peuteren. Wat blijkt, de algehele financiering rondom de NLS staat momenteel op stil. Twee redenen: de wisseling van het management (van NLS naar CAE) en inderdaad de wachtlijst van piloten die nog geen baan hebben. Men is in onderhandeling, maar de verwachting is dat die onderhandelingsgesprekken pas tegen augustus/september weer opgepakt worden. Die vermoedelijke startdatum (28 september) gaan ze niet redden gok ik.

Bron: aldus een ABN medewerker.

Citaat:
Origineel gepost door omepiloot Bekijk Bericht

Waarom neem je geen kijkje bij EPST of de KLS dat zijn namelijk de enige scholen in Nederland die regelmatig nog piloten wegzetten?
Klopt, je hebt gelijk. Daarom ga ik dan ook binnenkort selectie lopen bij EPST, omdat ondanks alles, zij nog steeds de beste kaarten in handen hebben. Daarnaast is de startdatum die EPST stelt, ook daadwerkelijk een startdatum, dat naast het feit dat EPST zich vele malen beter inspant, met betrekking tot het vinden van een baan en hun dusdanig betere reputatie. Dit alles was voor mij nogal doorslaggevend om het in ieder geval te proberen.
Oud 15-07-2015, 02:01   #38
psychomantic
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door SomedayI'llFly Bekijk Bericht
Zeker waar! Je hebt dat mij ook niet horen zeggen. Feit is wel dat een groot aantal van die jongens 'verjaard' zijn (om het zo maar even te zeggen). `oftewel: Vliegbrevetten gelaten voor wat het was en een andere studie begonnen/ander werk gaan zoeken. Neemt het verhaal van de overigen nog niet weg idd.

Zelf heb ik voor de NLS gekozen, omdat ze vele contacten/contracten hebben met scholen/maatschappijen. Dit mede te danken aan CAE. De meeste simulators die te vinden zijn binnen en buiten Nederland, zijn gemaakt door datzelfde bedrijf. Ook interessant is het programma, waar je aardig wat meer vlieguren meekrijgt dat de gemiddelde vliegschool (40 uur MCC/JOC op een full flight B737NG simulator, die je mag bijschrijven). Anders dan andere scholen, CAE OAA heeft geen leerlingen nodig om levend te blijven, aangezien CAE een welvarend bedrijf is. Ze nemen dus niet aan, wat ze aan kunnen nemen.

Verhalen dat NLS nu zo slecht is, omdat ze geen leningen kunnen krijgen via ABN, zijn onterecht. De NLS is juist bezig met het krijgen van extra leningen. Veel leerlingen konden/kunnen namelijk de huisvestiging en eten & drinken in de eerste 8 maanden al niet financieren.
Je lijkt zo overtuigend en komt met wederargumenten! Mooie roze zonnebril heb je. Wie kan jou nog tegenhouden, go for it, please ga die lening aan en begin bij NLS! Je bent zo zeker van je zaak. Jij komt er wel )
Oud 15-07-2015, 07:05   #39
B767-300ER
Ready for a RWY 18L departure
to TFS

B767-300ER's Avatar

Airworker sinds: Dec 2007
Brevet: Brevet
Typeratings: Typeratings
Uren: Vlieguren
FD,

Ik denk dat je de post van Deviator verkeerd opvat. Hij vraagt niet om medelijden of iets soortgelijks. Hij is blij dat banken nu wat terughoudener zijn in het verstrekken van leningen aan aspirant vliegers om ze deze aspiranten tegen zichzelf in bescherming te nemen. Hij had gewild dat ze dat in zijn tijd ook deden, dan had zijn leven er wellicht anders uitgezoen, zonder de schuld daarvan bij de bank te willen leggen.

Ik lees in dit topic weer genoeg argumenten waarom dat kennelijk noodzakelijk is.
B767-300ER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-07-2015, 07:06   #40
FlyingDutchmen
heeft nog geen status

Citaat:
Origineel gepost door B767-300ER Bekijk Bericht
FD,

Ik denk dat je de post van Deviator verkeerd opvat. Hij vraagt niet om medelijden of iets soortgelijks. Hij is blij dat banken nu wat terughoudener zijn in het verstrekken van leningen aan aspirant vliegers om ze deze aspiranten tegen zichzelf in bescherming te nemen. Hij had gewild dat ze dat in zijn tijd ook deden, dan had zijn leven er wellicht anders uitgezoen, zonder de schuld daarvan bij de bank te willen leggen.

Ik lees in dit topic weer genoeg argumenten waarom dat kennelijk noodzakelijk is.
Dat opzicht begrijp ik zeker B767. Dat is goed om financiŽle dilemma's te voorkomen.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels