.:.
Oud 28-06-2019, 11:36   #1
Sebas4
heeft nog geen status

Airworker sinds: Jun 2019
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Medical 1 los halen ?

Goedemorgen

Ik heb reeds mijn diploma secundair onderwijs gehaald in BelgiŽ. Aangezien ik ik mijn lessenpakket geen natuurkunde heb sinds een aantal jaren ben ik van plan een cursus te toen met take off bij JBI.
Maar voor ik hier aan wil beginnen zou ik een initiŽle EASA class 1 willen behalen om te weten of ik Łberhaupt medisch geschikt ben.
Kan ik los van de vliegschool een medical halen ? En hoe zit het met een eventuele herkeuring aangezien ik heb gelezen dat je een flight Crew license moet meenemen.
Sebas4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2019, 11:44   #2
PPP
wars van status

PPP's Avatar

Airworker sinds: May 2009
Brevet: PPL
Typeratings: SEP
Uren: >250
Citaat:
Origineel gepost door Sebas4 Bekijk Bericht
En hoe zit het met een eventuele herkeuring aangezien ik heb gelezen dat je een flight crew license moet meenemen.
Natuurlijk kun je bij iedere vliegmedisch keuringsarts een medische keuring ondergaan. Je krijgt je medical en je gegevens worden centraal bewaard. Als je in de toekomst opnieuw gekeurd wordt bij dezelfde arts of bij een andere halen ze die gegevens er weer gewoon bij. Je Brevet hoef je alleen mee te nemen als je die hebt. Anders volstaat gewoon een beetje uitleg waarom je tussen de eerste en de tweede keuring nog steeds geen brevet gehaald hebt.
PPP is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2019, 12:57   #3
csaba
prettig gestoord

Airworker sinds: May 2011
Brevet: Belgische ULM
Typeratings: nvt
Uren: veel te weinig
Let wel er is sprake van een INITIELE medical, die haal je niet bij iedere keuringsarts; bij mijn weten zijn er bv. hier in BE slechts twee erkende organisaties.
csaba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-06-2019, 14:56   #4
BravoSierra
heeft nog geen status

Airworker sinds: Apr 2019
Brevet: SPL
Typeratings: Cirrus, ASK-13, (Duo-)discus
Uren: 300
Soms is het slim om inderdaad eerst je medical EASA Class 1 te halen. Je hoort wel eens verhalen van iemand die vol vreugde de selectie heeft gehaald en daarna erachter komen dat ze kleurenblind zijn. Heel zuur.

Als je net klaar bent van de middelbare school dan zou ik persoonlijk eerst een selectie doorlopen voordat je een medische keuring doet. Een keuring kost al gauw rond de Ä400. Daarnaast zijn er zeer weinig mensen die deze keuring niet halen.

Zelf heb ik in het voorjaar een klasse 1 keuring gehaald omdat ik vanuit een fulltime baan solliciteer en ik mijn vrije tijd erg kostbaar vind. Bijkomend voordeel is dat de medical na 1 jaar nog 4 jaar geldig is als klasse 2. Je kan binnen 5 jaar weer een herkeuring doen om je klasse 1 weer met een jaar te verlengen en je klasse 2 weer met 5 jaar. Erg handig als je toch plannen hebt om een LAPL/PPL/SPL te halen als je ondanks alles, alle selecties niet met succes doorloopt.

Daarnaast ben ik van mening dat je zo aan een recruiter laat zien dat je serieus bent en bewust keuzes maakt en niet zozeer in een opwelling bedacht om Piloot te worden.

Succes met je keuze en met de selecties!
BravoSierra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Plaatsingsregels