Enkele bericht bekijken
Oud 30-10-2009, 17:21   #100
beech1900

Airworker sinds: Mar 2009
Brevet: atpl
Typeratings: citation
Uren: 3700+
ais flightacademy

Ik zag dat het tijd werd om weer eens te reageren.
wij als Orange Aircraft Leasing vragen 20k voor de typerating op de B1900.
Dit is inclusief alle nevenopleidingen zoals CRM, firefighting,ditching, pleisters plakken e.d..
Dit zijn de werkelijke kosten, iedere bezoeker op dit forum is slim genoeg om dat zelf te kunnen narekenen en navragen.
Wat de deal bij AIS is voor de J31/32 weet ik niet.
Wanneer wij iemand in opleiding nemen, dus of van AIS of van een andere opleiding krijgt hij vanaf dag 1 een opleidingssalaris en heeft de persoon in kwestie een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, met dien verstande dat deze persoon wel geacht wordt de linecheck te behalen. Na het behalen van de line check betalen wij de salarissen zoals op onze website is omschreven. daarnaast worden er daggelden betaald en dragen wij zorg voor de accomodatie ( hotel / crew house) en de reiskosten van en naar onze operatiegebieden.
Toegegeven, het is geen wereldsalaris, maar wel zodanig dat je er aardig van rond zou moeten kunnen komen.
Aangezien er vrij weinig mensen rondlopen om als captain op de B1900 te vliegen,zullen wij ze zelf naar die positie moeten brengen en dat geeft dan weer wat meer lucht, voor betrokken vlieger als ook voor ons.

Om even een beeld te geven: 3 jaar geleden moest ik bedelen of wellicht iemand bereid was om op de B1900 te gaan vliegen, nu heb ik een sollicitanten file van meer dan 1000.
Als lowtimer kun je naar mijn mening beter bij AIS Airlines of Orange vliegen op een relatief kleine machine dan jaren gaan wachten op iets groters wat misschien gaat komen.

nog een vraag aan Purno: wie was dat dan wel, die een typerating niet bij Rossair kon afmaken en die bij Orange daarvoor weer gevraagd zou worden nogmaals te betalen?
Ik ken die persoon niet, je mag een pm sturen, ben zeer benieuwd.

Harry van Lieshout
Orange Aircraft Leasing
beech1900 is offline   Met citaat antwoorden