Enkele bericht bekijken
Oud 30-10-2009, 01:47   #87
Purno

Purno's Avatar

Airworker sinds: Jan 2008
Brevet: ATPL
Typeratings: B777, F50 (exp), Q400 (exp)
Uren: 2500+
Spinner;
Hoeveel precies?! Geen idee arend, Vertel.. Wel ken ik iemand die destijds bij Orange ca 30 000 E betaald heeft voor een B1900 rating. Aangezien jij verkondigd dat jullie ook die opleidingen doen neem ik aan dat het om een zelfde bedrag gaat... Dit noem ik "duur" voor een rating waarmee je verder niks kan...

Ik ben ook wel benieuwd naar het brutoloon bij AIS airlines of Orange in verhouding tot de kosten van de typerating.
Bij Solid air staan die kosten van de rating totaal niet in verhouding tot het loon.... Hier maken ze misbruik van het soort jongens dat jij opleid.
Praktijken waarvan ik andere van wil behoeden.....

JohnyBravo;
Het gaat om jouw keuze.. Mijn opmerking was idd een beetje kort door de bocht. Wees je bewust van de risico's. Je hebt geen baangarantie. Trap dus niet in dit soort verkoop praatjes..Ga er dus niet vanuit dat je na je opleiding bij AIS op de jetstream aan de slag kan. Ze kunnen namelijk geen 40 man per jaar plaatsen. Mischien hooguit een hand vol als er verloop is.. Daarnaast is de jetstream 31 een vliegtuig met een zeer laag startgewicht. Als ex turboprop vlieger zelf kan ik je vertellen dat die uren op de jetstream 31 bij veel maatschappijen niet erkend worden. Ben je jezelf hier wel van bewust?!? Ook is de kans zeer groot dat je vanwege gebrek aan jet ervaring bij een volgende baan opnieuw moet inversteren in een rating. Financieel haarlbaar? NEE!!!

Tot nu toe zijn er alleen leerlingen van AIS bij Solid terecht gekomen. Zonder je levensonderhoud beland je dan met een schuld van ruim 160 000 E. Je kan dan amper of niet eens je rente betalen laat staan aflossen.. Wil je in een dergelijke situatie belanden? Recent zijn er een aantal jongens bij Solidair ( ook AIS ers? ) ontslagen vanwege de crisis. Die zijn hun investering van 40 000+ E kwijt en zitten nu werkloos thuis, ook met een "verkeerde" rating...

Sorry voor mijn directe taalgebruik.. Ik heb een slechte ervaring met Arend (en) zijn vriendjes;
Een paar jaar geleden heb ik van dichtbij meegemaakt hoe iemand door Rossair ( = Orange = zelfde adres AIS ) tijdens het begin van zijn typerating op straat is gezet zonder typerating en kon fluiten naar zijn 45 000 euro's. Hetzelfde bedrijf maakte een doorstart en heet nu Orange. Orange had vacatures maar wilde hem alleen aannemen als hij opnieuw voor zijn typerating betaalde wat hij niet kon. Het heeft jarenlang geduurd voordat hij er weer bovenop was.

Nog meer negatieve en overeenkomende verhalen over Arend zijn vriendjes in het Orange topic;
Orange aircraft leasing
Orange

Naast Solidair is ook Orange aircraft leasing ook niet echt een bedrijf om als vliegschoolhouder trots op te zijn om leerlingen te plaatsen lijkt mij....

Arend.....Kom er maar in.....!

Laatst aangepast door Purno : 30-10-2009 om 12:26 Reden: Extra linkje
Purno is offline   Met citaat antwoorden