Enkele bericht bekijken
Oud 17-08-2010, 20:57   #236
V1Rotate

V1Rotate's Avatar

Airworker sinds: May 2010
Brevet: F ATPL
Typeratings: B737-300/900, LPE 6
Uren: 800
Citaat:
Origineel gepost door Syrupy Bekijk Bericht
Heel toevallig weet ik dat voor AIS hier alweer 3000 bij is gekomen: 108.000,- Dit is exclusief inleg garantiefonds van 5000,- Komt dus praktisch neer op 113.000,- Zit dit er bij andere opleiding ook niet bij in of wel? 18 maandan hanteren ze nogsteeds.
EPST staat inmiddels (volgens eigen site) op 118.000,-
DFA: 112.500,-
Martinair: 111.600,-
KLS ongeweizigd en NLS heeft het net iets te goed verstopt op de site.
Ging er al vanuit dat het een oude reply was maar dacht dat het handig zou zijn om de huidige gegevens er ook even bij te pakken.
BELACHELIJK,

Het verschil met omringende landen wordt steeds groter.
Ik weet het nu zeker. Ik ga het doen via Duitsland. Dan maar niet aan de bak in Nederland al piloot. Duitsland zie ik ook niet als straf uiteindelijk. Dit zijn toch geen bedragen. En dan nog wel zonder enige garantie van een baan. Alleen KLS helpt je nog aan een baan eventueel bij Lufti of seizoenswerk bij Jetair. De rest?
Een heel groot vraagteken. Waarom zou ik in dit geval dan nog kiezen voor een NL opleiding boven een Duitse opleiding zoals een Inter Cockpit? Buiten het feit of je daarna aan de bak kan in Nederland. Dat kun je zowiezo wel op je buik schrijven als je klaar ben. In deze tijden. Het zou naar mijns inziens te dom zijn om dan plus minus 60k meer neer te tellen voor een kale opleiding dan een Duitse opleiding. Plus daarnaast Inter is een school die onderdeel is van LH. En als je al niet zo goed ben in Duits, dan rechtstreeks bij OAA +- 82k, FTE in Jerez ook zoiets. Of als je niet perse super grote Jets hoeft te vliegen , maar gewoon je baan als veredelde hobby ziet ,waarmee je gewoon leuk geld verdien, dan gewoon Modulair. Maar daar weet Andre, of Beer meer van. Groot respect voor deze heren. En Immortal die ook de modulaire weg bewandeld. Ben je in totaal zo een kleine 60k kwijt en ondertussen verdien je gewoon geld met je dagelijkse job, dus je schuld groeit ook niet zo naar de top.

Bij deze heb ik EPST NLS DFA MVVL afgeschreven van mijn lijstje. Momenteel geen meerwaarde bij het vinden van een baan in deze tijden, maar wel torenhoge schulden zonder zicht op een baan.
Eventueel in NL Zou ik alleen nog gaan voor KLS, want eventueel na dat seizoenswerk wat je doet bij Jetair heb je in ieder geval nog kans om weer te solliciteren bij KLM. Geen straf dus.

Ikzelf wil nog lekker kunnen slapen naast het zoeken van een baan als piloot na mn opleiding. Dat kan niet wanneer je een schuld heb van 160k en meer. Het belastingvoordeel is ook al vervaagt bij de enorme verschillen t.o.v. de omringende landen. Als je persé KLM wil, ga dan naar KLS, anders niet in NL of je moet een goede HBO of Uni Studie hebben , maar anders niet.

Durf te kiezen en bedenk goed wat je doel is als piloot in jouw carriëre. Das maar hoe ik het zie.

Gr.

V1
V1Rotate is offline   Met citaat antwoorden