Enkele bericht bekijken
Oud 22-05-2018, 14:50   #24
MiddleMarker

MiddleMarker's Avatar

Airworker sinds: Feb 2009
Brevet: ATPL
Typeratings: B737, B747
Uren: 3k+
Gaan we weer.... Ook mijn laatste bijdrage, want volgens mij is het punt wel gemaakt.

Citaat:
Origineel gepost door V1Rotate Bekijk Bericht
Het is niet lastiger om aan een baan te komen na opleiding als je in zo een cadet programma zit van een Wizz. Jaren zeurde we over dat je geld betaald aan opleidingen maar dat er geen baan na de opleiding aan vast zit. Nu heb je alleen al bij BAA 4 CADET programmas waar een baan aan vast zit en dat alles ruim onder 100k. Daarnaast levensonderhoud stuk voordeliger dan wanneer je in een luxe resort verblijft in een phoenix ofzo bij een EPST.
Absoluut mooi dat dit soort programma's nu bestaan (mits de kleine lettertjes ook kloppen), maar er zijn simpelweg betere programma's beschikbaar op dit moment. En dan bedoel ik niet EPST. Appels en peren vergelijken.

Citaat:
Mag hopen dat je dit zelf niet eens serieus neemt?

Citaat:
Daarnaast kun je bijvoorbeeld gewoon na een jaar of 3 gevlogen te hebben bij een Wizz, Small Planet, Smartlynx , Avion Express vertrekken met je nodige uren. Ga je dan naar Easy, dan heb je in totaal een eurootje of 80k bespaard. Wellicht vanwege lagere salarissen bij bovengenoemde clubs wat verloren, maar levensonderhoud is goedkoper, en vanwege lagere lening kun je meer aflossen, want met een 1000 eu per maand in Oost Europa kun je goed leven.
Ik gok dat jij in al die jaren na je opleiding bij BAA de nodige selecties gedaan hebt. Dan zul jij ook weten dat je deze niet zo maar haalt. Dus "ff" naar easyJet na 3 jaar van 1000 euro per maand te moeten leven zou ik niet te veel op hopen. Helemaal als je dus eerder die selecties niet gehaald hebt. Inmiddels is die bond ook 4 jaar begrijp ik op PPRune. Lees daar tevens een bericht (van iemand die 11 maanden in de opleiding zat) dat het management van de school een zooitje is en dat er elke dag wel wat aan je opleiding verandert.

Citaat:
Kom dr maar in waarom iemand 60-80k meer uit moet geven aan een easyjet MPL!!!! terwijl je ruim onder de 100k klaar kunt zijn en ook die Airbus kunt vliegen en een normaal F Atpl bezitten ipv een MPL.
Dat moet niet? Er zijn ook betere programma's dan die van easyJet. Maar nu je er toch over begint, laten we eens wat simpele vergelijkingen maken:

BAA is 72K EUR begrijp ik van PPRune (complete onduidelijkheid over, website geeft eigenlijk alleen aan waar jij aan moet voldoen en hoeveel uur les je krijgt, prijs verandert met de windrichting). Easy is 114k EUR bij bijv CAE (ja, nog steeds achterlijk duur). Daar zit het volgende in:

Airbus A320 type rating
Return flights to Oxford, UK from Phoenix, USA
Accommodation and daily transport in Phoenix, USA
Upset Prevention and Recovery Training (UPRT)
Uniform, flight bag, headset loan
Access to learning management system and ATPL books
M1 Visa
USA (FAA) medical

Bij BAA is het onduidelijk. Uit berichten van leerlingen op PPRune begrijp ik dat bij bijv Wizz Air je de TR terug betaald over je salaris gedurende 4 jaar. Verder moet je je accommodatie etc allemaal zelf regelen (correct me if I'm wrong).

Stel dat alles goed en wel verloopt en wij inmiddels op een big shiny jet naar flight directors turen en daar het volgende voor betaald krijgen:

easyJet: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs..._(UK_Contract)
Wizz Air: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Wizz_Air

Dan betaal ik liever 40K meer. Hoewel dat eigenlijk minder is, omdat ik dan geen TR hoef terug te betalen. Die +-420 euro per maand kun je dan besteden aan de duurdere levensonderhoud. Scheelt wel een skype sessie per dag, omdat je (op den duur) waarschijnlijk een basis dicht bij huis kunt krijgen. Misschien nu nog geen prioriteit, maar voor de meesten na een paar jaar een grote reden om van werkgever te switchen. En ondertussen vang je dus aanzienlijk meer salaris, helemaal na promoties.

Andere (betere) programma's:

KLS
BA
Lufti
Aer Lingus
Austrian
Condor
Qatar
CityJet
TUI
Thomas Cook
FlyBe
West Atlantic

Om maar wat te noemen... Zeg niet dat ze allemaal beter zijn, maar in ieder geval een goed deel hiervan wel. Heb geen zin om ze allemaal uit te pluizen.
MiddleMarker is offline   Met citaat antwoorden