Onderwerp: [Vooropleiding] Studeren of vliegopleiding?
Enkele bericht bekijken
Oud 25-04-2018, 09:47   #29
sam621

Airworker sinds: Dec 2014
Brevet: nog geen
Typeratings: nog geen
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door Europe-American Bekijk Bericht
Ik zal het nog een keer uitleggen voor degene die het niet begrijpen, langzaam lezen.

Vind je het beroep leuk maar vliegen niet dan heb je een probleem.

Vind je het vliegen leuk maar het beroep niet dan heb je geen probleem.

Vliegen en het plezier hiervan komt letterlijk in honderden vormen.

Iedereen staart zich maar blind op het ‘verkeersvliegen’ em dat terwijl de meeste van jullie geen flauw benul hebben waar dat over gaat.

En daar uitspraken over doet terwijl je nooit zelfs maar een basis brevet heb gehaald.

Aangezien de originele poster om wat voor reden dan ook met (zweef) vliegen is gestopt voor een andere sport.

Is het mischien verstandig om door te gaan met een bachelor, PPL te halen om dan een beslissing te nemen over een carriŤre beroeps vliegopleiding.

Als je vervolgens neerbuigend doet over 40 uur Cessna borrelen ga je problemen krijgen tijdens he opleiding.

Dan wordt je zo’n Instagram piloot.

In love with the job not with the work.

Te dure bril

Te dure headset

Te dure vliegkoffer

....en er werkelijk geen splinter van begrijpen tijdens de opleiding.

Heb ik jarenlang voorbij zien komen.

Houd even in de gaten dat je advies komt vragen op een luchtvaart forum en dat mensen met 25-30 jaar (of meer) ervaring in de luchtvaart de moeite nemen om antwoord geven.

Voordat je met een kattig antwoord komt, de meeste hier zijn geweest waar jullie nu zijn en het is aan jullie om te bereiken waar zij zijn.

Stof tot nadenken.

Ik heb gezegd dat ik gestopt ben met zweefvliegen vanwege school, de afstand EN sport (die ik niet abrupt kon beŽindigen).
Dat jij alleen de sport er telkens bij haalt vind ik erg typisch. Daarnaast speelden er nog andere zaken maar die ga ik hier niet op een internetforum rondslingeren.

Naast dat feit, vraag ik niet om advies maar om meningen en ervaringen om mij verder te kunnen oriŽnteren, dat is iets heel anders.
Gezien mijn posts zo verkeerd geÔnterpreteerd worden door jou, Europe-American, kan een begrijpend lezen training misschien geen kwaad, zeker als je zo actief bent op een forum.

Jij hebt niet uit de context kunnen opmaken wat de vraag is, maar jij hebt gereageerd op een vraag die ik niet gesteld heb, namelijk; moet ik wel piloot worden?

Iedereen geeft z’n mening en elke mening heb ik gerespecteerd en leer ik wat van. Zo heb ik ook wat geleerd van jouw mening en ervaring E-A.
Toch is het jammer dat jij alleen jouw mening als de waarheid ziet en dat je elke andere mening de grond probeert in te boren; tunnelvisie heet dat.

Ik wil je alsnog hartelijk bedanken voor je bijdrage aan dit topic, misschien is het namelijk voor anderen wel een goed advies!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sam621 is offline   Met citaat antwoorden