Onderwerp: [Vooropleiding] Studeren of vliegopleiding?
Enkele bericht bekijken
Oud 17-04-2018, 00:28   #20
sam621

Airworker sinds: Dec 2014
Brevet: nog geen
Typeratings: nog geen
Uren: -
Citaat:
Origineel gepost door Lay Back Bekijk Bericht
Hier wil ik nog wel even op ingaan, aangezien dit een argument is dat veelvuldig wordt gebruikt, maar waar ik toch mijn vraagtekens bij zet.

Als je kiest voor een integrated opleiding, dan ben je doorgaans zo'n 24 maanden 'kwijt' aan het behalen van je papieren.

Dit betekent dat je zo'n 24 maanden, doorgaans, geen enkele studiegerelateerde activiteit ontplooit. Mocht je toch de tijd hebben/vinden om enigszins met je vak bezig te zijn, dan is er nog die andere partij: de werkgever.

Het is niet lastig voor te stellen dat deze de keuze laat vallen op een meer ervaren kracht (het zogeheten 'affiniteit tonen met je studie'), in plaats van een persoon die, indien mogelijk, met de noorderzon vertrekt om zijn 'passie' te volgen.

Ik zeg niet dat het gemiddeld genomen zo zal gaan, maar verwacht niet dat iedereen om je staat te springen vanwege je opleiding.

Denk dat je daar een goed punt hebt. Ik overweeg een studie omdat je daar een sociaal netwerk opbouwt wat je tot de dood houdt, daarnaast heb je een over het algemeen leuke tijd waar je zo veel mensen ontmoet en een bepaalde manier van denken ontwikkeld en problemen op een bepaalde manier kan benaderen. Ik weet dat zo’n studie het vliegen niet kan verbeteren, of de kans op aanname van een vliegschool. Wel ontwikkel je jezelf enorm en heb je een bepaalde kennis die je anders niet hebt.

Ik twijfel omdat ,wanneer ik gelijk begin aan de vliegopleiding, ik dan misschien een visie heb die wat meer eenzijdig is en dat het sociale netwerk (voor zover dat mogelijk is), alleen maar zal bestaan uit piloten omdat wanneer je de luchtvaart intreedt, het me moeilijk lijkt om nog erg actief te zijn op de sociale vlakken buiten de mensen die je ontmoet in de luchtvaart zelf. Vandaar mijn twijfels om gelijk te beginnen met een vliegopleiding, niet omdat ik twijfel over het vliegen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sam621 is offline   Met citaat antwoorden