Onderwerp: [Vooropleiding] Studeren of vliegopleiding?
Enkele bericht bekijken
Oud 16-04-2018, 20:18   #19
Lay Back

Lay Back's Avatar

Airworker sinds: Apr 2009
Brevet: Geen
Typeratings: Geen
Uren: N.v.t.
Citaat:
Origineel gepost door Cpt. Marlon Bekijk Bericht
Hey!

Als het niet lukt kan ik met mijn hbo diploma verder studeren of een baan op "niveau" zoeken (lees: prima baan qua arbeidsvoorwaarden) en bouwen aan een carrière.

Wat de beste keuze is kan niemand zeggen denk ik, het is voornamelijk waar jij je goed bij voelt. Ik denk over alles het komt wel goed, zo niet ook goed. Je vindt wel een oplossing in het slechtste geval! Ik heb mijn keuze gebaseerd op een stukje veiligheid doormiddel van een hbo diploma als "back up". De huidige situatie is wel rooskleurig dan toen ik de keuze maakte (2014) dus wellicht had ik nu ook eerder de sprong durven wagen.

Marlon
Hier wil ik nog wel even op ingaan, aangezien dit een argument is dat veelvuldig wordt gebruikt, maar waar ik toch mijn vraagtekens bij zet.
Als je kiest voor een integrated opleiding, dan ben je doorgaans zo'n 24 maanden 'kwijt' aan het behalen van je papieren.
Dit betekent dat je zo'n 24 maanden, doorgaans, geen enkele studiegerelateerde activiteit ontplooit. Mocht je toch de tijd hebben/vinden om enigszins met je vak bezig te zijn, dan is er nog die andere partij: de werkgever.
Het is niet lastig voor te stellen dat deze de keuze laat vallen op een meer ervaren kracht (het zogeheten 'affiniteit tonen met je studie'), in plaats van een persoon die, indien mogelijk, met de noorderzon vertrekt om zijn 'passie' te volgen.

Ik zeg niet dat het gemiddeld genomen zo zal gaan, maar verwacht niet dat iedereen om je staat te springen vanwege je opleiding.
Lay Back is offline   Met citaat antwoorden