Onderwerp: [Vooropleiding] Studeren of vliegopleiding?
Enkele bericht bekijken
Oud 16-04-2018, 01:04   #13
Serge

Airworker sinds: Jun 2017
Brevet: geen
Typeratings: geen
Uren: geen
Hey man.

Ik ben zelf 18 jaar oud en ben bijna klaar met de havo. Mijn vraag aan jou is: wat vind jij? Goed, als je nu iets in je hoofd hebt, top.
Nu wil ik dat je gaat nadenken, kan je dit ook? De arbeidsmarkt trekt aan, Schiphol zit aan zijn max vluchten en eventueel in enkele jaren zal Lelystad er *ooit nog* bijkomen als commercial airport. Er is dus wellicht meer kans.

Ook moet je de negatieve aspecten in overweging nemen, je zal meer concurrentie krijgen omdat KLS leningen aanbied. Als jou het leuk lijkt om piloot te worden en KLS bied dit jaar weer die baangarantie aan, waag lekker je kans. Niet geschoten is altijd mis.

Ik zelf kies voor de modulaire opleiding en werk op Schiphol als Platform medewerker. Vind het een top gevoel. Wat ik je nu zeker aanraad, en trakteer je jezelf hier alsjeblieft op: ga naar je dichts bijzijnde vliegschool en neem is een lesje. Kijk is of dit echt wat voor jou is. En het belangrijkst: geniet er van.

De uiteindelijke keuze is aan jou, schrijf alle nadelen en voordelen op, en vraag jezelf af: wil ik een piloot worden? Ook het leger kun je in twijfel nemen. Als je toch niet kiest voor beroepsvlieger, neem een PPL en geniet dan alsnog. Ben je alsnog een piloot.

Ik wens je veel succes!
Serge is offline   Met citaat antwoorden