Onderwerp: [Vooropleiding] Studeren of vliegopleiding?
Enkele bericht bekijken
Oud 15-04-2018, 08:59   #3
IamYou

Airworker sinds: Apr 2018
Brevet: --
Typeratings: --
Uren: 250
Ik heb even snel weer een account aangemaakt, ik was 10 jaar geleden namelijk actief op dit forum en keek toevallig voor de lol even op deze website, gewoon omdat ik benieuwd was wat er tegenwoordig op staat. Toen kwam ik jou bericht tegen en ik zag mezelf hierin toch wel terug.

In 2007/2008 was ik 17 jaar en het was ook een droom van mij om piloot te worden. Waarschijnlijk omdat ik aan zweefvliegen deed en het toch een jongensdroom is om piloot te zijn. Een gevoel van vrijheid, mooie stuwardessen, vliegen, de wereld zien en daarvoor ook nog eens betaald te krijgen. Als 17 jarige zag ik dit toch vooral door een roze bril, maar ik ben blij dat ik het geluk heb gehad om deze roze bril op te mogen hebben op die leeftijd.

Ik heb selectie gedaan bij de luchtmacht en de KLS, gelukkig zonder succes. Bij de KLS kreeg ik als reden dat ik niet volwassen genoeg was en ik geef ze hier 100 procent gelijk in. Ik heb niks met psychologen, maar deze beste mensen die ik gesproken heb tijdens de selectie, ze hebben me een belangrijke dienst geleverd, helemaal voor niks (Mocht ik aangenomen zijn bij de KLS dan had ik een moeilijke tijd tegemoet gezien.)

Daarom ben ik begonnen aan een bachelor opleiding. Na de opleiding ben ik begonnen als een engineer op kantoor. Dit was het toch niet helemaal voor mij kwa werkzaamheden, collega's waren geweldig daarentegen. Na 2 jaar heb ik een andere meer praktische engineering baan aangenomen. Nu werk ik wereldwijd als service engineer voor een groot industrieel bedrijf.

Ik heb nooit een studieschuld gehad, ik word als een koning behandeld door mijn bedrijf en ik mag ook niet klagen wat betreft salaris en secundaire voorwaarden. Daarnaast krijg ik nog steeds de kans om de wereld te zien en vliegen doe ik ook nog steeds, echter vooral als passagier.

Nu ik er 10 jaar later op terug kijk, ben ik blij dat ik nooit als piloot ben begonnen. Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om mijn wereld te verbreden door een studie en een aantal jaren werkervaring. Dit heeft mij zoveel gebracht, daar ben ik eeuwig dankbaar voor. Nu ik 10 jaar ouder en 10 jaar wijzer ben, zou ik in principe nog steeds piloot kunnen worden, en het zelfs cash kunnen betalen. Echter, tegenwoordig zou ik het liever alleen als hobby beoefenen, niet als loopbaan.

Wat je ook kiest, je zal een mooie tijd tegemoet zien. Echter kies je voor een engineering opleiding, dan krijg je tijdens en na je studie zoveel kansen aangeboden. Iedereen staat aan jou te trekken, je bepaald zelf je toekomst! Als je voor een vliegopleiding kiest dan krijg je een super mooie kans, echter gooi je er nog veel meer buiten boord, daarnaast doet anderhalve ton aan je been toch ook wel pijn, of je het nu zelf moet betalen of het geluk hebt dat je dit niet hoeft. Pijn doet het sowieso.

Ik wens je veel succes, maar ik wens je vooral geluk.

Laatst aangepast door IamYou : 15-04-2018 om 09:32
IamYou is offline   Met citaat antwoorden