Enkele bericht bekijken
Oud 27-01-2008, 21:20   #10
Kazeven

Airworker sinds: Aug 2007
Brevet: geen
Typeratings: Geen
Uren: 1.5
Ik word hier ook wel eens wanhopig van, ik zie slechts 2 extreme perspectieven. Perspectief 1 er is zo'n pilotentekort dat bij wijze van spreken mensen op klaarlichte dag ontvoerd worden om klaargestoomd tot captain te worden,
Perspectief 2 is dat iemand die auditie bij IDOLS doet een grotere kans heeft om zijn droom waar te maken.

Ik denk dat er verschillende effecten mee spelen. Een vliegschool wil zijn produkt verkopen, en iemand die een nare ervaring heeft gehad zal meer van zich laten horen (om anderen te waarschuwen). Maar hierdoor mis ik wel het grote plaatje een beetje.

En dan nog, zelf als je percentagens hebt zeggen die nog weinig. Want wat zegt 1 percentage over de verschillende leeftijdsgroepen? Hoe liggen die kansen bij de leeftijdscategorie 25 tot en met 30? En zijn er bij de werklozen onevenredig veel die niet naar het buitenland willen/kunnen? Hoe zijn de kansen voor de mensen die overal wel alles willen doen, als het maar vliegt?

Een follow-up studie zou hier handig zijn, 200 man bij verschillende scholen volgen en kijken waar ze terechtkomen.
Kazeven is offline   Met citaat antwoorden