Enkele bericht bekijken
Oud 19-12-2009, 11:02   #52
oboema

oboema's Avatar

Airworker sinds: Apr 2000
Brevet: ATPL
Typeratings: B753/763, ex-CRJ1/2/7/9
Uren: dagen, maanden, jaren
Citaat:
Origineel gepost door harriewillem Bekijk Bericht
Nieuwe jongens horen toch te weten dat je tegenwoordig wat extra kosten hebt na je opleiding...

Ik snap het soms echt niet meer...
Dat blijkt. Nieuwe jongens horen te weten dat je nooit voor een typerating betaald!

Citaat:
En dan dat gezwam over reguleren van opleidingsplaatsen... leuk, laten we meteen de vuilnisman en piloot het zelfde verdienen en Stalin weer president maken
Opleidingsplaatsen voor artsen worden toch ook gereguleerd? En verdienen die hetzelfde als een vuilnisman?

Citaat:
De tijden zijn veranderd en een leuk weetje is dat ze ook weer gaan veranderen... want de tijd staat niet stil... helaas leven we alleen in het heden en dat is dus in een hoop gevallen... typerating aftikken.
Inderdaad tijden veranderen en hier moet je je aan aanpassen. Alleen nogmaals voor een tyerating betaal je nooit. Je moet jezelf niet gaan prostitueren voor een baan, ongeacht of dit een vliegbaan is of wat anders.

Citaat:
Origineel gepost door Tim88 Bekijk Bericht
Ook ik vind dat de instroom bij vliegscholen op 1 of andere manier gereguleerd moet worden. Kijk naar wat de verwachting is in de markt en ga aan de hand daarvan opleiden. Er zijn op dit moment zoveel kleine malafide vliegscholen die leerlingen uitspugen met als enige reden geld verdienen.
Kan de instroom van piloten op de markt niet gereguleerd worden door een beperkt aantal examenplaatsen voor het schriftelijk ATPL per jaar of halfjaar af te geven? Mischien is dit een heel vreemde gedachtekronkel maar op deze manier kan de overheid op een eenvoudige manier een soort numurus fixus instellen. Kandidaten moeten dan natuurijk wel goed voorgelicht worden voor aanvang van een vliegopleiding.

Citaat:
Origineel gepost door Snappaz Bekijk Bericht
Ik begin een beetje te twijfelen om de studie luchtvaarttechnolgie toch te volgen icm EPST traject, aangezien je dus 'vrij weinig' hebt aan die hbo als ik het zo lees?

Toch vind ik mezelf te jong om gelijk aan een vliegopleiding te beginnen, dus een HBO is geen slecht plan (Ben niet van plan om 2 jaar weg te gooien).

Op dit moment gelijk en vliegopleiding te doen, vind ik een beetje financiele suļcide.
Je kan natuurlijke altijd een HBO opleiding gaan volgen. Het probleem is alleen dat je deze opleiding niet als een soort garantie op werk en inkomen kan zien indien je vliegcarriere niet van de grond komt.

Citaat:
Origineel gepost door Purno Bekijk Bericht

Een groot percentage van de vliegers is hier zelf schuldig aan! Vroeger moest je nog bepaalde qualificaties hebben ( minimaal VWO )..

Om maar een voorbeeld te noemen; Tegenwoordig kan elke domme boer met een VMBO diploma naar Teuge om een brevetje te scoren.
Of randstedeling.
oboema is offline   Met citaat antwoorden