Enkele bericht bekijken
Oud 28-04-2009, 23:20   #28
49015

Airworker sinds: Oct 2001
Brevet: ATPL
Typeratings: A320, ex 737
Uren: Tegen de negen
Citaat:
Origineel gepost door Haydar Bekijk Bericht
En al bekijk ik het van jullie kant en gaat het over, al zou ik een andere vrouw nemen, die zou het waarschijnlijk ook niet leuk vinden, tenzij het een stewardess is.
Een luchtvaartkoppel ziet elkaar nog minder met een beetje pech! Tenzij ze de roosters kunnen koppelen. Ik zeg alleen nogmaals, vergeef het me: we hebben allemaal in meer of mindere mate jouw 'probleem'. Wij houden echt niet minder van onze vrouwen dan jij van jouw vriendin. Jouw situatie is niet uniek. De een kan er echter beter tegen dan de ander. De een gaat parttimen, de ander verhuist zijn vriendin naar het buitenland, en weer een ander geniet van de wederzijdse vrijheid en zo zijn er vele andere mogelijkheden om het 'probleem' aan te pakken. Of niet en de boel eindigt in een scheiding. That's life. Maar goed, het komt er nu op neer dat je gewoon geen idee hebt waar je terecht komt als je nu een vliegopleiding begint. Het kan vriezen, het kan dooien. Daar moeten jullie tegen kunnen.

Maar goed, wat extra vrije dagen aanvragen betreft, dat verschilt weer per maatschappij. Mijn rooster staat stevig vast. Het is dan ook vrij lastig om bepaalde dagen gegarandeerd vrij te krijgen. Je kunt onbetaald verlof aanvragen, in de winter zijn ze daar vrij gul in. Je kunt ook je vakantiedagen versnipperd gebruiken als je dat wilt en als je papa bent dan heb je recht op een x-aantal papa dagen. Onbetaald, dat wel. Andere maatschappijen hebben weer een willekeurig roostersysteem waarbij je in het gunstigste geval je eigen rooster in elkaar kunt draaien. Nogmaals, het kan vriezen, het kan dooien.
49015 is offline   Met citaat antwoorden