Onderwerp: [Vooropleiding] Studeren of vliegopleiding?
Enkele bericht bekijken
Oud 04-05-2018, 07:57   #30
Europe-American

Europe-American's Avatar

Airworker sinds: May 2011
Brevet: FAA ATP
Typeratings: B747-4/8F B737 C525(s)
Uren: >11,500 TT
Citaat:
Origineel gepost door PaBlauw Bekijk Bericht
(Weer) lid worden van een zweefvliegclub. Ook daar lopen mensen met dezelfde wensen en mensen die hun droom hebben verwezelijkt, of juist niet. Een "live-forum" dus met echte mensen en de mogelijkheid je vliegaanleg in de praktijk te laten beoordelen in een luchtvaart omgeving/mentaliteit.

Ook een test voor je motivatie. Als je het de moeite van het lid worden niet waard vindt om zo met vliegen bezig te zijn, ben je m. i. ook niet gemotiveerd genoeg om aan de opleiding/selectie te beginnen.

Let wel, je kan geen ijzer met handen breken. Is het domweg niet mogelijk om ergens lid te worden dan gaat het natuurlijk niet maar kun je er uiteraard ook komen.

Als je echt weet wat je wil, dan (voorbereid) meteen de selectie in bij de KLS, of EPST als je geen bezwaar hebt tegen een buitenlandse maatschappij.

Weet je het nog niet zeker, dan studeren (HVA/Groningen, studie met vlieg opleiding/studiebeurs) evt icm zweefvliegclub. Niet druk maken over financiering, komt goed, en ik "wet" dat 97% van de KLS'rs werkt bij de KLM of (vrijwillig) bij een andere major carrier.

Succes,

PaBlauw.

Goede post.
Ik denk dat je het wat beter onder woorden heb gebracht dan ik.
Europe-American is offline   Met citaat antwoorden