Enkele bericht bekijken
Oud 14-01-2014, 15:36   #51
Murphy
 
Airworker sinds: Sep 2013
Locatie: NL
Berichten: 343
Brevet: ATPL
Typeratings: B737
Uren: veel
rechtszaak

En dan is nu de zitting geweest. Uitspraak op 26-2.

De Overste b.d. heeft duidelijk aangetoond dat 'de mannen' stuurfout op stuurfout hebben gestapeld, slecht vliegmanschap hebben getoond, feiten stelselmatig hebben genegeerd en uiteindelijk zelf de oorzaak waren van het vreselijke ongeluk.
Hoe kun je zulke stuurfouten maken vraag je je als pro af! Naast de baan geland!
En nee, er was geen sprake van 'microburst' o.i.d. alleen lichte turbulentie en een redelijk stabiele afname van drukhoogte.

Daarbij valt op te merken dat van een strafvervolging geen sprake meer kan zijn vanwege verjaring (hoe zuur!).

Verder blijkt dat NL onderzoeksrapporten incompleet zijn en soms zelfs foute data gebruiken dan wel relevante data weglaten!

De vraag is echter een juridische en ik ken het antwoord al: kan er nu sprake zijn van een hogere schadeloosstelling voor de passagiers? Nee!
Door hard "Nietes!" te roepen legt de advocaat van MP de bewijslast bij de eisers. En ik denk dat dit particuliere rapport als partijdig en irrelevant zal worden bestempeld door de rechter. Alle moeite voor niets dus.
Murphy is offline   Met citaat antwoorden